سودان هم مدعی مالکیت دو جزیرۀ مصری شد!

در پی واگذاریِ مالکیت دو جزیرۀ مصری به عربستان، سودان نیز مالکیت دو جزیرۀ حلایب و شلاتینِ مصر را خواستار شد.

سودان هم مدعی مالکیت دو جزیرۀ مصری شد!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، در پی واگذاریِ مالکیت دو جزیرۀ مصری به عربستان، سودان نیز مالکیت دو جزیرۀ مصری را خواستار شد. 

 «ابراهیم غندور،» وزیر خارجۀ این کشور، در مراسم کنگرۀ سراسری سندیکاهای کارگری سودان که در سالن «صداقه» در خارطوم پایتخت این کشور برگزار شد، تاکید کرد جزیرۀ «حلایب» واقع در استان «البحر الاحمر» متعلق به سودان است و همه نقشه‌های بین المللی اعم از نقشه‌های اتحادیه آفریقا و سازمان ملل، این مساله را تایید می‌کنند. 

غندور با تاکید بر اینکه سودان به هیچ وجه از حق مالکیت بر جزیرۀ حلایب کوتاه نمی‌آید، خاطر نشان کرد که خارطوم، به مطالبۀ این جزیره ادامه خواهد داد. 

وی افزود: سودان دو راه حل منطقی به دولت مصر پیشنهاد کرد، نخست، نشستن پای میز مذاکره دربارۀ این موضوع و دوم روی آوردن به داوری بین المللی. مصر هر دو راه حل را رد کرد، اما ما همچنان به پافشاری بر این موضوع ادامه خواهیم داد. 

وزیر خارجه سودان در عین حال تاکید کرد این موضوع، سبب قطع روابط سودان با مصر نخواهد شد. 

وزارت خارجه سودان، ماه گذشته از مصر خواست‌‌‌ همان طور که از طریق گفت‌و‌گوی مستقیم، دو جزیرۀ تیران و صنافیر را به عربستان واگذار کرد، پای میز مذاکره مستقیم با خارطوم بنشیند و موضوع مالکیت دو جزیرۀ حلایب و شلاتین را حل و فصل کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار