برگزاری المپیاد علمی دانشجویی غیرمتمرکز قطب 1 کشور در دانشگاه تربیت مدرس

بیست و یکمین دوره المپیاد علمی دانشجویی دانشگاه‌های قطب 1 کشور طی روزهای 23 و 24 اردیبهشت در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

 افشار خیریان معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ‌این دوره از المپیاد علمی دانشجویی با حضور 444 نفر شرکت کننده از دانشگاه‌های قطب 1 کشور متشکل از دانشگاه‌های استان‌های تهران و البرز با همکاری مشترک سازمان سنجش آموزش کشور و دانشگاه تربیت مدرس در 19 مجموعه رشته طی روزهای پنجشنبه 23 و جمعه 24 اردیبهشت ماه در دانشکده فنی و مهندسی برگزار شد. از بین تعداد شرکت کننده‌ها 219 نفر مرد و 225 نفر زن هستند.

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس اضافه کرد: ‌این دوره المپیاد علمی از بین دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی در رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، مجموعه فیزیک، مجموعه شیمی، ریاضی، آمار و زیست شناسی، حقوق، مجموعه الهیات و معارف اسلامی، مجموعه علوم تربیتی و علوم اقتصادی، علوم زمین، علوم جغرافیایی، مجموعه مهندسی مواد و متالوژی و مهندسی برق شیمی و مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک و مهندسی کشاورزی برگزار شد.

خیریان ادامه داد:‌ منتخبین در صورت موفقیت اسامی آنان از طریق سایت مرکز المپیاد اعلام می‌شود و به مرحله نهایی برای رقابت با منتخبین آزمون متمرکز آزمون علمی دانشجویی راه می‌ یابند.

گفتنی است: المپیاد علمی دانشجویی کشور از سال 1375 به وسیله سازمان سنجش آموزش کشور به دو روش متمرکز و غیرمتمرکز برگزار می‌شود در روش غیرمتمرکز دانشگاه‌های کشور به 8 قطب دانشگاهی تقسیم شده و تیم‌های معرفی شده هر دانشگاه در قطب‌های 8گانه به طور همزمان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار