تشدید خشونت و تهدید در عربستان سعودی

جامعه عربستان سعودی با مشکلات بسیاری در زمینه افزایش خشونت و تهدید مواجه شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جامعه عربستان سعودی از مشکلات بسیاری رنج می برد. روزنامه سعودی عکاظ پیشتر یازدهم همین ماه اعلام کرد اخبار و تصاویر مربوط به نزاع و درگیری ، ضرب و شتم ، حمله با سلاح سرد ( چاقو و ساطور ) و حتی تیراندازی های پیاپی در عربستان و  جسور شدن برای اقدام به قتل، از جمله عواملی است که هیچ کسی منکر آن نمی شود و از وقوع آن نیز جلوگیری نمی کند.

این روزنامه افزود جامعه سعودی به یک جامعه وحشی تبدیل شده است و در جوامعی که برخی از افراد آن وحشی و به بمب های انفجاری و ابزار آزار و اذیت دیگران تبدیل می شوند تنها وجود یک قانون قاطع و بازدارنده می تواند افسار خشونت و هرج و مرجی را مهار و از تبدیل شدن جامعه به جنگلی که در آن افراد قوی ، افراد ضعیف را نابود می کنند جلوگیری کند.

اسپوتنیک گزارش داد با وجود قانونی که در سعودی وجود دارد و اجازه چنین حوادثی را نمی دهد، اکثر عاملان جرم و جنایت، ضرب و شتم و قتل به سزای عمل شان می رسند؛ ولی ظهور این پدیده ( افزایش خشونت ) و گسترش آن در جامعه ای که رسم و رسوم دینی و اجتماعی سنتی ریشه دار بر آن حاکم است جای بسی تامل دارد.

در ادامه گزارش آمده است متاسفانه ما می بینیم پدیده وحشی گری که باید همزمان با افزایش سطح آگاهی عمومی جامعه و به علت شکوفایی علمی و آموزشی و فعالیت رسانه ای نوین و شبکه های اجتماعی کاهش یابد در جامعه سعودی در حال افزایش است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
آل سعود جانی و کودک کش بدست اعمال پلید خودش در کشتار مردم منطقه نابود خواهد شد .
مردم سرزمین حجاز باید بیدار شده و دست خاندان پلید و انگلیسی ال سعود را از سرنوشتشان کوتاه کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
خروجی ترویج افکار وهابیت و خوارج چیزی جز توحش نیست
آخرین اخبار