ادعای مضحک سودان: ایران برای سیاسی کردن حج تلاش می کند/ اعلام همبستگی خرطوم با عربستان

وزارت خارجه سودان همگام با رژیم آل سعود، ایران را به سیاسی کردن حج متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط مصر، سودان روز گذشته همگام با آل سعود و شورای همکاری خلیج فارس، ایران را به سیاسی کردن فریضه حج متهم کرد.

وزارت خارجه سودان در بیانیه ای روز گذشته مدعی شد: دولت سودان با نگرانی تمام، تلاش های ایران را به منظور سیاسی کردن فریضه حج و گذاشتن برخی شروط که مانع راحتی حجاج و عمره گذاران می شود و امنیت و سلامت آنها را به مخاطره می اندازد، مشاهده می کند.

در این بیانیه همچنین ادعا شده است سودان مخالف هرگونه اقدامی برای سیاسی کردن حج است و همبستگی کامل خود را با سیاست های عربستان سعودی در برگزاری حج و عمره اعلام می کند.

مقامات سعودی روز پنجشنبه مدعی شدند هیئت مذاکره کننده ایران از امضای توافقی برای برگزاری مناسک حج امسال خودداری کرده است. وزارت حج و عمره عربستان همچنین ممانعت از انجام حج از سوی عربستان را تکذیب کرد و مدعی شد این تهران است که مانع انجام مناسک حج شهروندانش می شود.

در بیانیه وزارت حج عربستان آمده بود: ما هیچ مسلمانی را از آمدن به سرزمین های مقدس و انجام شعائر دینی منع نمی کنیم؛ مادامی که رفتار آنها در چارچوب دستورات سازمان امور حج باشد.

در این بیانیه همچنین ادعا شده بود تهران بر برخی خواسته های خود از جمله حضور بندهایی در توافق که به آنها اجازه برگزاری دعای کمیل و مراسم برائت از مشرکین و ارائه راهنمای زائر را می دهد، پافشاری دارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
خاک برسر هرکی بره عربستان.اینهمه تحقیرومرگ وتجاوزوهتک حرمت بازم بریم التماس کنیم؟ عزت وشرافتمون کجا رفته.
آخرین اخبار