رویترز: کاهش موقت نگرانی ها با افزایش بهای نفت

با افزایش بهای نفت و کاسته شدن از اشباع بازار، نگرانی ها در این خصوص به صورت موقت کاهش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت رویترز؛  افزایش بهای نفت خام آمریکا، بازار طلای سیاه را در بهترین موقعیت خود از زمان سقوط بهای آن، در سال 2014، قرار داده است. با بازگشت بهای نفت به سطحی متعادل تر، بسیاری معتقدند اشباع بازار جهانی به پایان رسیده است.

کاهش تولید نفت در آمریکا، کانادا و نیجریه، باعث شده بهای طلای سیاه در سطح جهانی افزایش یابد و بازار به تعادلی نسبی دست یابد.

همچنین کاهش تولید نفت در آمریکا باعث شده مازاد نفت جهان به میزان قابل توجهی کاهش یابد؛ اما در صورت بازگشت تولیدکنندگان نفت شیل به بازار، می توان انتظار داشت بهای طلای سیاه بازهم با تغییرات بسیاری مواجه شود. 

بسیاری از تولید کنندگان نفت شیل آمریکا اظهار کرده اند در صورت بازگشت بازار به بهای بیشتر از 45 دلار، ممکن است سطح تولیدات خود را افزایش دهند. در حالی که بازار نفت خود را برای افزایش دوباره سطح تولیدات آماده می کند، این اتفاق ممکن است چندان سریع رخ ندهد.

با نزدیک شدن بهای نفت به بشکه ای 50 دلار، تعداد سکوهای نفتی آمریکا به پایین ترین سطح از سال 2009 کاهش یافته است. به نظر می رسد تولید کنندگان آمریکایی برای ادامه استخراج نفت به بهایی بالاتر نیازمند هستند.

تحلیلگران در موسسه گلدمن اظهار کرده اند کاهش تولید سریع تر از میزان پیش بینی شده بوده است؛ اما انتظار می رود سطح تولید در سال 2017 با افزایشی دوباره همراه باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار