حمایت 25 میلیونی وزارت بهداشت از پایان نامه‌ دوره‌های دکتری پژوهشی

قایم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت از پایان نامه‌های پژوهش محور حمایت 25 میلیونی می کند‌ گفت: باید در دپارتمان‌های آموزشی به پژوهش توجه شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آخوندزاده قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در اولین جشن دانش آموختگی دوره‌های دکتری پژوهشی که در ستاد دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، گفت: در گذشته الگویی را که برای پیشرفت پژوهش داشتیم خاص ایران بود و دپارتمان های آموزشی در پژوهش ضعیف بودند.

وی ادامه داد: در واقع دپارتمان های آموزشی از نظر زیرساخت های نرم افزاری و پژوهشی ضعف بسیار داشتند و چرخ پژوهش به خوبی نمی چرخید.

آخوندزاده با بیان اینکه از حدود 600 مرکز تحقیقاتی 100 مرکز بصورت کامل و آبرومند اداره می شوند، اظهار داشت: باید از امکانات موجود در مراکز تحقیقاتی خود برای آموزش دانشجویان دکتری به نحو احسن استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در ابتدای تصمیم گیری در ایجاد و برگزاری دوره های دکتری پژوهشی کمیت مهم بود، اما بعد از یک بازه زمانی مشکلات زیادی در این راه مشاهده شد از این رو روند را به اهمیت دادن به کیفیت تغییر دادیم.

وی افزود: نه تنها برای جذب دانشجو بلکه برای استادان هم شرایطی تعیین شد به طوری که هر استادی نمی تواند دانشجوی دکتری پژوهشی داشته باشد. این روال باعث شد در ازای کاهش کمیت با افزایش کیفیت روبه رو شویم.

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت یادآور شد: با کاهش کمیت، وزارت بهداشت توانست از این دانشجویان حمایت مالی تقریبا مناسبی داشته باشد و 50 درصد پایان نامه های ارائه شده از حمایت 25 میلیونی وزارت بهداشت و حمایت 25 میلیونی صندوق حمایت از پژوهشگران بهره مند شدند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار