در مراسم روز ملی جمعیت؛

جمعیت به مرز 80 میلیون نفر رسید/ ایران هفدمین کشور پرجمعیت دنیا شد

مدیرکل دفتر اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: هم اکنون جمعیت کشور به مرز 80 میلیون نفر رسیده است که رتبه جمعیتی ایران 17 در دنیا، 9 در آسیا و 3 در منطقه است.

جمعیت کشور به مرز 80 میلیون نفر رسید/ ایران هفدمین کشور پرجمعیت دنیا شد
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر محزون مدیرکل دفتر اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور در مراسم امروز (چهارشنبه) که به مناسبت روز ملی جمعیت در سازمان ثبت احوال کشور برگزار شد، با بیان اینکه با توجه به کلید واژه زمستان جمعیتی که دنیا رو به سالمند شدن جمعیت در حال حرکت است و ایران رتبه 25 در نرخ باروری را داراست، اظهار داشت: در همین راستا 30 اردیبهشت سیاست‌های جامع جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد و برای نخستین بار یک سیاست جامع در دست داریم.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری 2 راهبرد عقلانیت و اعتدال در سیاست‌‌های جمعیت باید در نظر گرفته شود که در بند 14 رصد سیاست‌های جمعیتی توسط سازمان ثبت احوال کشور باید گره‌های جمعیتی گشوده شود.

محزون ادامه داد: هم اکنون جمعیت کشور به مرز 80 میلیون نفر رسیده است که رتبه جمعیتی ایران 17 در دنیا، 9 در آسیا و 3 در منطقه است.

مدیر کل دفتر اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور در پایان تصریح کرد: اگر سیاست‌های جمعیتی را هر چه زودتر اجرایی نکنیم در سال آینده باید شاهد توقف رشد جمعیت و در نتیجه کاهش جمعیت جوان باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
با این که روسیه خاکش 20 برابر ایران هست ولی جمعیتش فقط دو نیم برابر ایران هست
Canada
ناشناس
۰۸:۳۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
بنده به همه مردم شریف برای این همت بالا و تلاش بی دریغ خسته نباشید عرض میکنم ، انشاالله به زودی کسب مقام اول جهانی .
خسته نباشید پهلوانان.
آخرین اخبار