اهواز؛

مهم ترین مشکلات حوزه عمران؛ کاهش سطح کیفی ساخت و سازها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: کاهش سطح کیفی ساخت و سازها از مهم ترین مشکلات حوزه عمران در سطح استان می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کورروش لطفی اظهار کرد: سطح کیفی ساخت و سازها در مقایسه با سال های گذشته، افت کیفی داشته که همه دستگاه های ذیربط از جمله سازمان نظام مهندسی نقش دارند.

وی افزود: شهرداری ها باید با دفاتر نمایندگی نظام مهندسی شهرستان ها تعامل داشته باشند تا مسکن مناسبی در اختیار بهره برداران قرار دهیم.

لطفی اظهار داشت: زیبا نبودن شهرها به توجه کافی نداشتن به مسائل شهرسازی بستگی دارد و شاخص های زیبایی و مبلمان شهری، ما را در مقام مقایسه در خصوص زیبایی منظر شهر قرار می دهند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با اشاره به نبود ضوابط منطقه بندی شهری تصریح کرد: به دلیل رعایت نکردن ضوابط منطقه بندی شهری در کشور، در هر نقطه ای از شهر آپارتمان ساخته شده است.

وی اذعان داشت: در کشورهای توسعه یافته و یا حتی در حال توسعه شهر از نظر ارتفاع، نمای ساختمان، جنس مصالح و رنگ منطقه بندی شده و هیچ سازمانی نمی تواند این ضوابط را بر هم بزند.

لطفی خاطرنشان کرد: سیمای منظر شهری متعلق به همه مردم شهر است نه متعلق به مالک ساختمان که در این خصوص در تعامل با شهرداری اهواز، کمیته نمای ساختمان تشکیل شده و انتظار داریم در سال های آینده نمای ساختمان ها زیباتر شود.

این مقام مسئول بیان داشت: زمانی که آشفتگی بصری برای دیدن مناظر شهری وجود داشته باشد شهروند از فضا فراری می شود چون جذبه ای وجود ندارد.

وی اظهار کرد: ما از همه مسئولان حوزه های شهرسازی در مدیریت شهری انتظار داریم کیفیت زیست در شهرها را لحاظ کنند و اگر به فکر خودمان نیستیم با تصمیم های امروز، کیفیت زیست را در شهرها برای نسل های آینده پایین می آوریم.

لطفی افزود: تغییر کاربری ها از جمله تغییر فضای سبز به کاربری های تجاری زنگ خطر است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان بیان کرد: این سازمان 17 هزار و 500 مهندس در رشته های هفت گانه دارد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.