دستاوردهای سفر وزير تعاون كار و وفاه اجتماعی به سنگاپور:

از باز شدن درهای بنادر به روی ايران تا اجرايی شدن تفاهم نامه ها پس از ماه رمضان

در طی اين سفر مقرر شد،مناسبات ایران و سنگاپور در زمینه های زیر بنایی مانند ساخت هتل،بیمارستان و همچنین در زمینه گاز و پتروشیمی و مسایل پولی ، مالی و سرمایه گذاری های مشترک گسترش پيدا كند.

از باز شدن درهاي بنادر به روي ايران تا اجرايي شدن تفاهم نامه ها پس از ماه رمضانبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران جوان؛ چندي پيش علي ربیعی وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي در صدر یک هیات اقتصادی – اجتماعی به کشور سنگاپور در جنوب شرق آسیا برای توسعه مناسبات در بخش های مختلف سفر کرد.

در طی اين سفر مقرر شد، مناسبات ایران و سنگاپور در زمینه های زیر بنایی مانند ساخت هتل،بیمارستان و همچنین در زمینه گاز و پتروشیمی و مسایل پولی ، مالی و سرمایه گذاری های مشترک گسترش پيدا كند.

*پس از برجام درهاي بنادر به روي ايران باز شد

در ابتداي اين سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از بندر PSA در کشور سنگاپور گفت : پس از برجام درهای بنادر به روی ایران باز شد.
ربیعی در این بازدید به شرایط مناسب پیش آمده پس از برجام اشاره و تصريح كرد: این فرصت مغتنمی برای سرمایه گذاری در بنادر ایران برای شرکت های بین المللی از جمله بندر سنگاپور است و در شرایط جدید بین المللی فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی جهت سرمایه گذاری و توسعه پروژه های عمرانی در ایران به وجود آمده از جمله توسعه بنادر، هتل ها و زیرساخت ها که می تواند جذابیت مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی داشته باشد .

وی در ادامه افزود: دو شرکت مهم حمل و نقل دریایی کشور یعنی IRISLو NTCدر حال حاضر همکاری مناسبی با سنگاپور و شرکت های سنگاپوری دارند که این همکاری ها در شرایط جدید بین المللی بایستی بیش از پیش گسترش یابد .

رییس مجموعه بندر PSA سنگاپور در این دیدار همچنین اعلام آمادگی خود را جهت توسعه همکاری های مابینIRISLو NTC و سرمایه گذاری در منطقه و توسعه فعالیت های بندری و دریایی و انتقال دانش فنی و مجموعه های مرتبط در ایران اعلام کرد.

*ساخت هتل و بيمارستان در ايران

در ادامه اين سفر وزير تعاون به ديدار با شهزاد نسیم، مدیرعامل شرکت "میین هارت" پرداخت و اظهار داشت: می توانیم با ایجاد یک شرکت مشترک در زمینه ساخت هتل، حمل و نقل و بیمارستان فعالیت هایی جدی درایران آغاز کنیم .

وی خواستار تفاهم جدی و سرعت عمل در این امر شد و افزود : ساخت شش هتل را با فوریت در دستور برنامه ها قرارمی دهیم . 

ربيعي در زمینه بهداشت و ساخت بیمارستان اعلام آمادگی کرد و گفت : گردشگری درمانی درایران رونق خوبی پیدا کرده است و ما قصد داریم در این زمینه برنامه ها و فعالیت های جدیدی داشته باشیم . 

وی ازمدیرعامل شرکت سنگاپوری " میین هات " خواست به سرعت در این زمینه وارد شوند و صندوق ها تمایل دارند درسال جاری برنامه ها عملیاتی و اجرایی شوند . 

ربیعی از شهزاد خواست در ایران دفتر افتتاح کنند و پس از ماه مبارک رمضان به ایران سفری داشته باشند تاشروع پروژه ها به طور جدی کلید بخورد.

وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی اظهارکرد: پس از برداشته شدن تحریم ها شرکت های زیادی برای سفر به ایران تمایل دارند و مطمئن هستند که امسال ایران رشد5 تا 6 درصدی را تجربه می کنند وبه همین دلیل فرصت بسیار خوبی برای شرکت های آسیایی به وجود آمده است که با فعالیت در ایران زمینه های کاری خود را در ایران گسترش دهند.

*تمايل ايران براي افزايش مناسبات با سنگاپور 

رایزنی ربیعی با وزیر ارشد دولت سنگاپور در وزارت خارجه و دفاع، از ديگر برنامه هاي اين سفر بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با وزیر ارشد دولت سنگاپور( محمد مالکی عثمان) در وزارت امور خارجه و وزارت دفاع، تمایل ایران را برای توسعه هر چه بیشتر همکاری ها با کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا (آ. سه. آن) به ویژه سنگاپور اعلام کرد.

وزیر ارشد دولت سنگاپور در وزارت امور خارجه و وزارت دفاع نیز در این دیدار با اشاره به سفر مقامات بلندپایه این دولت – شهر به تهران و سفر وزیر امور خارجه ايران به سنگاپور طی حدود سه ماه گذشته، آمادگی سنگاپور را برای تقویت همکاری با ایران در تمامي زمینه ها اعلام کرد.

ربیعي همچنين به طور جداگانه با 'شارمن شانموگرانتام' معاون نخست وزیر، 'اس. ایسواران' وزیر صنعت و تجارت و 'لیم سوئی سای' وزیر منابع انسانی سنگاپور نیز دیدار و رایزنی کرد.

مبادلات تجاری ایران و سنگاپور سال 2011 میلادی بیش از پنج میلیارد و 600 میلیون دلار بود که به دلیل تحریم های یکجانبه غرب و مشکلات بانکی در سال 2012 میلادی به دو میلیارد و 100 میلیون دلار کاهش یافت.

تبادلات دو کشور سال گذشته میلادی به رقم کم سابقه 500 میلیون دلار رسید که مقامات دو کشور در تلاش برای بازگرداندن میزان مبادلات به رقم های قبل از دوران تحریم هستند.

*امضای یادداشت تفاهم همکاری ايران و سنگاپور 

امضای یادداشت تفاهم همکاری بین شرکت کیم هِنگ و شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو ) يكي ديگر از دستاوردهاي سفر وزير به سنگاپور بود.

دراین یادداشت تفاهم که در حضور وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به امضا رسید، شرکت کیم هِنگ ابراز علاقه نموده است همراه با شرکای معتبر، همکاری دراز مدت خود را در حوزه های بالادستی نفت و گاز و همچنین طرح های پتروشیمی، بازاریابی محصولات تولیدی تاپیکو، تأمین تجهیزات ، دانش فنی ، همراه با ساختار مشخص تأمین مالی و سرمایه گذاری ارائه نماید .

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار