پرداختی چند صد میلیونی به پزشکان شایعه‌ای بیش نیست

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: شایعات اخیر در مورد پرداخت‌های چند صد میلیونی به پزشکان را تکذیب می‌کنم.

ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: هیچ پرداختی چند صد میلیونی به پزشکان صورت نگرفته است و تمام اظهارات در این خصوص را تکذیب می‌کنم.

وی افزود: این اظهار نظرها توسط دستگاه‌های قانونی و ذی صلاح پیگیری می شود و ما آمادگی استقبال از تمام کارشناسان و منتقدان را داریم.

حریرچی تأکید کرد: پرداختی پزشکان شامل دو جزء حقوق مطابق سایر دستگاه‌های دولتی و مصوبه مجلس و پرداخت کارانه در قبال درآمد ایجاد شده از کار پزشکان است که کارانه به صورت متوسط شامل 46 درصد درآمد ایجاد شده با تعرفه دولتی قبل از کسب مالیات به پزشک متخصص است که 10 تا 20 درصد آن جهت مالیات کسر می‌شود.

وی عنوان کرد: قبل از سال 74 نظام کارانه‌ها برقرار شد که طی 18 سال منتهی به 92 ، این روال بدون کم و کاست علی‌رغم مشکلات متعدد موجود در کارانه بخش خصوصی ادامه یافت.

حریرچی با بیان اینکه 21 هزار و 900 متخصص داریم گفت: میانگین درآمد کل پزشکان متخصص و فوق تخصصی قبل از کسر مالیات 17 میلیون و 900 هزار تومان است که این مبلغ برای پزشکان شاغل در بخش درمان 5 میلیون و 500 هزار تومان در بخش بهداشت کمی بیشتر و برای پرستاران شاغل 3 میلیون و 100 هزار تومان است.

قائم مقام وزیر بهداشت در خصوص نسبت میانگین درآمدهای پزشکان و پرستاران توضیح داد: نسبت میانگین بالاترین به پایین‌ترین درآمد رشته تخصصی 2.5 به یک، بالاترین درآمد فوق تخصصی به پایین‌ترین درآمد تخصصی 4.5 به یک، بالاترین درآمد تخصصی به پایین‌ترین درآمد تخصصی 2.5 به یک و نسبت درآمد پزشکان عمومی به پرستار 1.75 است.

حریرچی با بیان اینکه نظام پرداخت بیمارستانی جزو پیچیده‌ترین نظام پرداختی در دنیا است، تصریح کرد: از کل 21 هزار نفر پزشک متخصص و فوق تخصص در تابستان 94، 20 نفر دریافتی بالای 100 میلیون تومان قبل از کسور مالیات داشته‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار