خوشحالی یک مادر از اسارت پسرش

خانواده‌هایی که مفقود داشتند، وقتی که فهرست اسامی اسرا می آمد و اسم بچه های آن جزو اسرا بود، خیلی خوشحال می شدند.

خوشحالی یک مادر از اسارت پسرش
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از خاطرات خوش این بود که خانواده هایی که مفقود داشتند، وقتی که فهرست اسامی اسرا می آمد و اسم بچه های آن جزو اسرا بود و به آنها خبر می دادیم، خیلی خوشحال می شدند چون اکثرشان انتظار نداشتند که بچه هایشان زنده باشند.

آنها پس از شنیدن خبر سجده می کردند و شیرینی می دادند. برای نمونه یکی از مادرها وقتی که شنید بچه اش اسیر است، یک ساعت روی موزاییک کف اتاق اداره ی ما به سجده افتاد و همین جور شکر می کرد.

بعد از یک ساعت به زور بلندش کردیم. این خانم برای ما تعریف کرد که پسرش کارمند بوده، زن و دو تا پسر کوچک و زندگی خوبی داشته است. وقتی که امام دستور داد مردم به جبهه های جنگ بروند، او هم تصمیم گرفت به جبهه برود، اما خانمش با رفتن او مخالفت کرد و وقتی که چنین شد همسرش گفت مرا طلاق بده و بعد به جبهه برو. او هم زنش را طلاق داد و بچه هایش را پیش مادرش گذاشت و به جبهه رفت.

این آقا مدت ۸ تا ۱۰ ماه مفقود بود. مادرش با اینکه خانه شان دور از تهران بود، هر هفته می آمد و از وضعیت پسرش می پرسید. تا آن روز که آمد و به او خبر دادیم که پسرش اسیر است و حدود یک ساعت روی زمین سجده کرد. این مادر بچه های پسرش را بزرگ کرد تا اینکه پسرش از اسارت به وطن برگشت و دوباره سر و سامان گرفت.

راوی: بهجت افراز

بهجت افراز در سال ۱۳۱۲در شهرستان جهرم متولد شد و از ۴ سالگی تحصیل در مکتب خانه و در ۶ سالگی تحصیلات رسمی را خود را آغاز کرد.

وی در سال ۱۳۳۰ به کسوت معلمی درآمد و موفق به دریافت دیپلم دانشسرای مقدماتی شد، سپس در سال های۱۳۴۶ در تهران در کنار تدریس به تحصیل پرداخت، و در سال ۱۳۵۰ موفق به قبولی در رشته زبان و ادبیات عرب در دانشکده علامه طباطبایی شد.

وی بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی مدیریت مجتمع آموزشی حضرت زینب (س) در مهرشهرکرج را بر عهده گرفت و بعد از بازنشستگی نیز یک سال (۶۲-۶۱ )در سفارت جمهوری اسلامی ایران در هند به صورت افتخاری فعالیت داشت..

خانم افراز پس از بازگشت از هند از طرف مرحوم دکتر وحید دستجردی به عنوان مسوؤل اداره اسرا و مفقودین جنگ تحمیلی دعوت به همکاری شد و تا پایان سال ۱۳۸۰ در این اداره خدمت کرد.

بعد از ۱۸ سال رسیدگی به اسرا و مفقودین و نیز خانواده هایشان عنوان "ام الاسرا” را از سوی سید علی اکبر ابوترابی دریافت کرد و در زمره بانوان مبارز پیشکسوت قرار گرفت.

منبع:سایت جامع آزادگان

انتهای پیام/

برچسب ها: اسارت ، جنگ ، خوشحالی ، مادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.