بیش از 95 درصد داروهای کشور تولید داخل هستند

رییس هیأت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی از سهم 95 درصدی تولیدات داخلی در بازار دارو خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در نشست خبری دومین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) که صبح امروز در ساختمان سازمان غذا و دارو برگزار شد، عباس کبریایی‌زاده رییس هیأت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه در خصوص اهداف ایران فارما گفت: بدون جزئی نگری، دارو از افتخارات ملی این کشور پس از انقلاب است چرا که ایران قبل از انقلاب یک واردکننده دارو بوده و بیش از 75 درصد نیاز دارویی کشور از خارج تأمین می‌شد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت اکنون بیش از 96 درصد نیاز دارویی در داخل کشور تأمین می‌شود.

کبریایی‌زاده با بیان اینکه دستیابی به دانش داروسازی به عنوان یک نیاز تخصصی نیازمند دستیابی به علوم مختلف از جمله فیزیک شیمی و بیولوژیک است، عنوان کرد: تقریبا دانش تولید تمام اشکال دارویی در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه زنجیره تأمین دارو در ایران کامل شده، گفت: علاوه بر اینکه بیش از 95 درصد داروها در داخل کشور تولید ‌می‌شود و میزان وابستگی کشور برای تأمین مواد اولیه نیز بسیار کمتر شده است.

رییس هیأت مدیره صاحبان صنایع ضمن تأکید بر اینکه باید در صنعت دارویی فراتر از مرزها پیش برویم، گفت: ایران در میان جمعیتی بالغ بر 400 میلیون که فاقد صنعت به روز دارویی هستند قرار دارد و در این راستا می‌تواند اقدامات جدی برای توسعه صادرات داشته باشد.

کبریایی‌زاده با بیان اینکه مهمترین استراتژی سندیکای دارویی ایران برون‌گرایی برای تشویق شرکت‌ها برای ورود به بازار خارجی است، عنوان کرد: این نمایشگاه از 24 تا 26 شهریور ماه در مصلی امام خمینی برگزار می‌شود که شرکت‌های خارجی علاقمند به همکاری با ایران در این نمایشگاه حضور دارند.

وی افزود: 30 درصد از نمایشگاه به شرکت‌های خارجی و 70 درصد به شرکت‌های ایرانی اختصاص دارد.

رییس هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در خصوص زمینه‌ فعالیت در این نمایشگاه بیان کرد: در نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما شرکت‌های ایرانی در همه زمینه‌ها از جمله داروهای شیمیایی، بیولوژیک، گیاهان دارویی و طب سنتی فعالیت دارند؛ تلاش داریم حضور این شرکت‌ها را در حوزه تولید ماشین‌آلات دارویی توسعه دهیم.

وی تأکید کرد: در این نمایشگاه توجه ویژه‌ای به مقوله پیوستن ایران به wto شده که یکی از مذاکرات جدی ایران در سطح بین‌المللی است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار