مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

پازل مقاومت باید تکمیل شود

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت :پازل مقاومت باید در تمامی عرصه‌ها از جمله در مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تکمیل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سردار سید محمد باقرزاده، در همایش «فرجام مقاومت» خطاب به مسئولین کشور و جوانان در مورد پیروی از دستورات رهبر معظم انقلاب در زمینه‌های گوناگون از جمله مقاومت و پاسخ دادن به دغدغه‌های ایشان در این زمینه، افزود: امروز شیعه مرزها را گسترده‌تر کرده است و در دفاع از کشورهای اسلامی، بحث ایرانی و غیرایرانی بودن مطرح نیست.

وی در مورد اهمیت استقامت ورزیدن در رسیدن به اهداف عالی انقلاب گفت: استقامت از زمانی که اندیشه انقلاب اظهار می‌شود، تا زمانی که این اندیشه تثبیت شود و بعد از آن که انقلاب نیاز به حمایت دارد، باید به صورت علی الدوام حضور داشته باشد.

مسئول تعاون کل سپاه در دوران دفاع مقدس تفاوت استقامت و صبر را در جنبه ایجابی و انفعالی این دو دانست و افزود: استقامت یعنی انسان بتواند تمام گام‌های لازم برای رسیدن تا هدف را بردارد.

سردار باقرزاده هم‌چنین عزم را به عنوان یکی از مصادیق مؤثر در استقامت انسان معرفی کرد و ضمن بیان تفاوت آن با اراده انسانی، خاطرنشان کرد: عزم یعنی «شاه باید برود»، عزم یعنی «حصر آبادان باید شکسته شود».

وی ضمن بیان آیه «مِنَ الْمُؤْمِنينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ...» عنوان کرد: ماهیت جنگ طوری است که بسیاری از حقایق را آشکار می‌کند و میزان صداقت افراد را نشان داده و مرد را از نامرد و دوست را از دشمن تمیز می‌دهد.

مدیر ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده کمیته جستجوی مفقودین اظهار تأسف کرد: مشکل ما این است که هنوز برخی از دوستان در این مسئله تردید دارند که جنگی وجود دارد و ما دشمنانی داریم و به ما می‌گویند شما توهم توطئه دارید.

سردار باقرزاده ضمن توصیه به مسئولین کشور و جوانان در مورد پیروی از دستورات رهبر معظم انقلاب در زمینه‌های گوناگون از جمله مقاومت و تأکید بر پاسخ دادن به دغدغه‌های ایشان، تصریح کرد: پازل مقاومت باید در تمامی عرصه‌ها از جمله در مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تکمیل شود.

وی باور داشتن به نیروی الهی، تجهیزات و نفرات و ایجاد رعب در دل دشمن را به عنوان عوامل غلبه بر دشمن معرفی و دست اراده الهی را در موفقیت‌های لشگر اسلام واضح و آشکار دانست و بیان کرد: گاهی خداوند در دل دشمنان رعب می‌اندازد، گاهی لشگر اسلام را بیش از آن‌چه که هستند نشان می‌دهد و گاهی لشگریان اسلام را از چشم دشمنان مخفی می‌کند.

سردار باقرزاده با بیان این‌که بخش عمده تلاش دشمن در عملیات روانی و سست کردن اراده‌های ما نهفته است، اظهار کرد: اگر ما بخواهیم دستاوردهای نظام را حفظ کنیم باید دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب را از شعار به حالت عملیاتی تبدیل کنیم.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.