هفت حوض کمبود فضای طبیعی و گردشگری در شرق مشهد را جبران می کند

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ساخت پروژه هفت حوض در منطقه شرق مشهد می توانند خلا کمبود فضای طبیعی و گردشگری در این منطقه را جبران کنند.

براتعلی خاکپور در گفت گو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با بیان اینکه پروژه تفریحی گردشگری هفت حوض مکمل فضاهای گردشگری شهر مشهد است، افزود: با توجه به زائر پذیری شهر و افزایش جمعیت شهری، وجود مکان های گردشگری می توانند بستر نشاط جامعه را فراهم آورند.

وی گفت: در زندگی شهری همواره با مشکلات و شرایط سختی رو به رو هستیم؛ فضاهای گردشگری طبیعی در کاهش فشارهای روانی روزانه کمک شایانی به شهروندان می کند.

عضو کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه شهر مشهد یکی از کلان شهرهای کشور با درصد بالای زائر پذیری است، تصریح کرد: مکان هایی ایجاد شود تا زائر در کنار پرداختن به مسایل معنوی و بحث زیارت، بتواند از مکان های گردشگری به راحتی استفاده کند.

خاکپور تاکید کرد: ساخت مراکز گردشکری در نزدیکی شهر، می تواند عامل موثری در افزایش ماندگاری زائر در شهر باشد.

وی منطقه تفریحی گردشگری هفت حوض را مکمل دیگر مکان های گردشگری شهری دانست و گفت: این پروژه کمتر دست خوش تحولات انسانی بوده و بیشتر از فضاهای طبیعی در این مرکز استفاده شده است تا احساس لذت بیشتری به مراجعه کنندگان دهند.

عضو کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر با بیان اینکه مدیریت شهری به پا خواسته تا بستر لازم برای اوقات فراغت مجاوران و زائران حریم رضوی را فراهم آورد، افزود: با افزایش جمعیت شهری تفرجگاه های کنونی پاسخ گوی نیاز شهروندان نیستند؛ سعی بر این شده با ساخت مراکز گردشگری و تفریحی بیشتر، فضا را برای کشاندن جمعیت به بستر طبیعت فراهم آوریم.

خاکپور با بیان اینکه طرقبه و شاندیز مناطق گردشگری در غرب مشهد هستند، خاطر نشان کرد: ساخت پروژه هفت حوض در منطقه شرق مشهد می توانند خلا کمبود فضای طبیعی و گردشگری در این منطقه را جبران کنند.

هفت حوض نیازمند طرح های سرمایه گذاری است

عضو کمیسون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای شهر مشهد هم به خبرنگار ما گفت: اقدامات زیر ساختی در هفت حوض اگر چه در توسعه این مرکز موثر است ولی برای کسب درآمد، ایجاد اشتغال و بهره مندی عموم مردم نیازمند طرح های سرمایه گذاری است.

انسیه غفور شعرباف در خصوص مرکز طبیعی تفریحی هفت حوض افزود:جمعیت شهر مشهد بیش از سه میلیون نفر که سالانه پذیرای بیش از 25 میلیون زائر نیز است؛ نیاز به این مراکز آن هم در شهر مشهد به شدت احساس می شود.

وی گفت: مشهد مقدس به عنوان شهری زیارتی، علاوه بر نقش زیارت جایگاه ویژه ای در بین مردم ایران از حیث گردشگری و خرید دارد و این امراقتضا می کند مراکز طبیعی- تفریحی توسعه پیدا کند.

عضو کمیسون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای شهر مشهد افزود: فضای گردشگری در مشهد برای استفاده زائر ومجاور با کمبود هایی مواجه است؛ اگر چه دو مرکز طرقبه وشاندیز به عنوان یک فرصت برای مشهد به شمار می روند ولی این مراکز در روزهای خاص همیشه با تراکم جمعیت و ترافیک بالا مواجه هستند که این موضوع ضرورت ایجاد مراکز طبیعی و تفریحی دیگری مانند هفت حوض را در مشهد بیشتر نشان می دهد.

انسیه غفور شعرباف ، با بیان اینکه شهرداری مشهد با ایجاد مرکز طبیعی- تفریحی هفت حوض سعی کرده این کمبود را جبران کند؛ افزود: امیدواریم با بهره برداری از این مرکز همه زائرین از امکانات و فضای این مکان بکر و خاص استفاده کنند.

وی با اشاره به اقدامات زیر ساختی پروژه هفت حوض، اظهار کرد: این اقدامات زیر ساختی گر چه در توسعه این مرکز موثر است ولی برای اینکه این جاذبه های گردشگری هم کسب درآمد و ایجاد اشتغال کنند و هم اینکه همه عموم مردم از آن بهره مند شوند، نیازمند طرح های سرمایه گذاری است.

عضو کمیسون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای شهر مشهد در خصوص نقش مراکز طبیعی و تفریحی در سلامت روانی جامعه اظهار کرد: وجود چنین مراکزی قطعا تاثیر بسزایی در سلامت روحی و روانی زائران و بخصوص ساکنان مشهد دارد.

وی یادآور شد: امیدواریم اقدامات لازم در جهت جذب سرمایه گذار برای توسعه پروژه هفت حوض و بهره مندی عموم مردم از این منطقه نمونه گردشگری برنامه ریزی و اجرا شود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار