در جلسه شورای اسلامی شهر مشهد مطرح شد:

تصویب پیشنهادهایی برای رونق بازار مسکن در مشهد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امیدواریم با تصویب مصوبه های امروز در جهت خروج از رکود بازار مسکن اقداماتی انجام دهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،کمال سروی ها در یکصد و بیست و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در این جلسه که با همکاری و مشورتی که با سازندگان در حوزه ساختمان سازی داشته ایم پیشنهاداتی در جهت رونق بازار مسکن را بیان کرده اند تا اجرایی شدن این مصوبات شاهد رونق گرفتن در باززار مسکن باشیم.

وی تصریح کرد: سازندگان در حوزه ساختمان سازی بیان کردند که در یک و دو سال اخیر با رکود شدیدی در حوزه ساخت و ساز روبرو هستیم که باعث متضرر شدند این سازندگان ساختمان و همچنین بیکاری کارگران داریم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: رکود در بازار مسکن علاوه بر پیمانکاران و کارگران بر مشاغل مرتبط با مسکن و ساختمان سازی هم تاثیر گذار است.

سروی ها گفت: امروز در جلسه علنی یک بیانه داشتیم که در مورد مصوبه های که شهرسازی و محدودیت های که شورا قلمداد شده بود که قانونی نیست در طرح تفصیلی پیگیری خواهیم داشت.

وی افزود: اینکه گفته می شود شورای عالی شهر سازی مصوبه نداشته و از دل آن مصوبه های که پیشنهاد شده است تخلف است این تخلف نیست و این پیشنهادات یک بدعت جدید است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد:اگر تخلف در شهرداری هست باید آن را تذکر داد و ما هم با تخلف در هر جای باشد برخورد می کنیم.

سروی ها تصریح کرد: سازندگان 20 مورد پیشنهاد را مطرح کردند که ما با همین شرایط هم می توانیم ساختمان سازی را ادامه دهیم و اشتغال کارگران را نیز داشته باشیم و امروز 11 مورد از این پیشنهاد ها را تصویب کردیم.

وی گفت: ما نباید سازندگان پروژه های ساختمانی را در پیش و خم ماده 100 قرار دهیم و باید موانع را در این زمینه کاهش دهیم و با ایجاد تسهیلات که در اختیار آنها می گذاریم بتوانیم از این فضای رکود که در بازار مسکن داریم خارج شویم.

اعضای شورای شهر امروزبه شهرداری اجازه دادند مشاعات ساختمان متناسب با زیر بنا را اخذ حقوقات، در پروانه ارائه نماید .

همچنین اعضای شورای شهرتبدیل کاربری پیلوت به مسکونی، در صورت تامین پارکینگ لازم و مشروط به عدم افزیش تعداد واحد از دو برابر قید شده در پروانه، در زمان اصلاح پروانه و مشروط به اینکه از سطح اشتغال مجاز بعلاوه ده درصد تجاوز نکند با پرداخت حقوقات شهرداری بلامانع اعلام شد.

همچنین از دیگر مصوبات در صورت پیش روی طولی ، عدم رعایت عقب نشینی جانبی و اجرای کنسول بدون ضابطه و اخذ پایان کار با رای قطعی جریمه در طرفین ملک متقاضی، پیش روی طولی، حذف عقب نشینی جانبی و اجرای کنسول همباده مجاورین( بصورت حداقلی) در پروانه ساختمانی ملک متقاضی، با اخذ حقوق حداقلی 33 درصد تصویب شد.

با توجه به لغو مصوبه ضروذت استفاده از مجری ذیصلاح در هئیت عمومی دیوان عدالت اداری، الزام شهروندان به استفاده از مجری ذیصلاح توسط شهرداری ممنوع است از دیگر مصوبات شورای شهر مشهد بود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار