تصویب استمرار "طرح های تفضیلی" در شهرداری مشهد

رییس شورای اسلامی شهر مشهد از تصویب استمرار "طرح های تفضیلی" در عملکرد شهرداری مشهد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد٬ انتظاری هروی در جلسه علنی  شورای شهر مشهد گفت: ابلاغیه شماره ۶۰۴۲/۳۰۰ مورخ ۱۸/۲/۹۵ و ابلاغیه جلسه ۹۵/۳/۳ شورای عالی شهرسازی و معماری در چارچوب شورای مذکور نیست و شهرداری مشهد موظف است به منظور پاسخگویی به شهروندان طرح های تفضیلی موجود را ملاک عمل قرار دهد.

وی گفت: همچنین براساس تبصره مبتنی بر بند ۳۴ ماده ۷۱ قانون شوراها و تبصره بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری ٬شهرداری موظف است نقشه های تفضیلی بلندمرتبه سازی و ضوابط مرتبط ان را در مدت یک ماه به شورای اسلامی شهر ارایه کند.

وی تصریح کرد: از انجا که برابر ماده۷ قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ٬مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری در صورتی برای شهرداری ها لازم الرعایه است که وفق ماده ۲ قانون مزبور بوده و در راستای حدود وظایف و اختیارات شورای مذکور باشد.

همچنین لایحه دیگری مبنی بر اهدای مجوز ورود به محدوده دو قطعه زمین متعلق به شرکت تعاونی کارکنان اتوبوسرانی وشهد٬ در جلسه شورای شهر مشهد مقدس مطرح شد.

این لایحه نتوانست رای اعضای شورای اسلاوی شهر مقدس مشهد را کسب کند و تصویب نشد.

در ادامه جهانبخش از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد٬ پیشنهادی با مضمون اینکه شهرداری مشهد در مدت ۳ ماه طرح جامع مساعدت مسکن سازمان ها را به شورای اسلامی شهر مشهد ارایه دهد. براساس اقدامات پیشرو در شهرداری مشهد٬ این پیشنهاد به تصویب نرسید.

از دیگر لایحه های مطرح شده در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مقدس مشهد بررسی بهای خدمات اشغال معابر در بافتهای خالی و توسعه شهری بود. رییس کمیسیون فنی و عمرانی و طرح ریزی شهری افزود: شهرداری مشهد مجاز است جهت مساعدت با مالکان و سازندگان در معابر خاکی موجود در بافت خالی و در حاشیه شهر به میزان ۲۵ درصد دریافت کنند.

مهدی ذاکرالحسینی افزود: شهرداری مناطق نسبت به شناسایی و پیشنهاد معابر شامل مصوبه فوق اقدام کنند و پس از تایید ان به معاونت شهرسازی و معماری جهت پیاده سازی در سیستم یکپارچه شهری اعلام شوند.

همچنین اختصاص مکان مناسب به کانون ناشنوایان از دیگر لایحه های مطرح شده امروز در جلسه علنی شورای اسامی شهر مقدس مشهد بود که به تصویب رسید.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد در این مورد گفت: زمین واگذار شده به کانون ناشنوایان واقع در خیابان هنرستان ۲۱ به دلایل متعدد از جمله متراژ پایین مناسب برای احداث کانون ناشنوایان نیست.

مجید فاطمی ارفع افزود: مالکیت زمین مذکور به شهرداری مشهد منتقل می شود و معادل قیمت ان شهرداری مشهد مقدس نسبت به واگذاری زمین در جای دیگری اقدام می کند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار