اخبار روحیه بخش به المپیکی ها برسانیم

حرکت در مسیر تجربه شیرین المپیک 2012

تجربه ناموفق المپیک پکن و تجربه موفق المپیک لندن را هم در تاریخ داریم. بیاییم همان مسیری را برویم که منجر به آن فضای پرنشاط در المپیک لندن شد تا تجربه تلخ پکن 2008 تکرار نشود.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، این ها صحبت های جواد محجوب جوان دوست داشتنی جودوی ایران است که اکنون همراه دوملی پوش المپیکی کشورمان در اردوی شبانه روزی تیم ملی زیر نظر نصرت خان ولی اف سرمربی ازبکستانی تیم ملی و حامدملک محمدی مربی تیم ملی جدی و مصمم تمرینات خود را برای حضوری موفقیت آمیز در المپیک ریو دنبال می کند.

او در پاسخ به این سوال که چرا مصاحبه نمی کنی و در سکوت تمریناتت را ادامه می دهی، گفت: من به همه رسانه ها احترام می گذارم و از همه تشکر می کنم. با بزرگانی که در المپیک مدال گرفته اند مشورت کردم و ایشان یکی از عوامل موفقیت خودشان را دور بودن از مسایل روزمره می دانند و از آنجا که ممکن است در مصاحبه ایی که انجام می دهم به دلیل اینکه تحت فشار سنگین تمریناتم موضوعی را بگویم که به صلاح نباشد و آرامش خودم و جودو را از بین ببرد بنابراین ضمن تقدیر و تشکر از همه رسانه ها و خبرنگاران عزیز این اجازه را بدهند تا مسیرم تا المپیک را بدون هر حرف و سخنی ادامه بدهم.

وقتی صحبت های جواد محجوب را مرور می کنیم و به این نکته می رسیم که جودو به طور طبیعی دارای یک سری حواشی است به این جوان خوش نقش چنارانی و امید اول کسب مدال جودو در المپیک حق می دهیم که برای خودش یک چارچوبی تعیین کند و براساس آن چارچوب حرکت کند. یقینا باید فضایی فراهم شود که مردم خوب کشورمان نیز از حال و روز قهرمانان و المپیکی های خود باخبر باشند اما از طرفی باید به جودوکاری مثل محجوب و دو جودوکار دیگر المپیکی ما یعنی ملایی و خجسته حق داد که از پیشینیان و بزرگان ورزش ایران که در المپیک موفق بوده اند مشورت بگیرند و همان راهی را بروند که منجر به موفقیت ایشان شده است.

محجوب به یک نکته دیگر هم اشاره دارد: من ورزشکارم و باید برای کسب افتخار و بالابردن پرچم کشورم در میدان بزرگی مثل المپیک تابع قوانین باشم. بنابراین در این چارچوب تمرین می کنم و اصلا هم به سایر موارد کاری ندارم. نمی خواهم کاری داشته باشم چون یک ورزشکار حرفه ایی و المپیکی هستم بنابراین تمامی شرایط حرفه ایی را هم باید در نظر بگیرم.

نه تنها محجوب که حق تمامی قهرمانانی است که راهی المپیک هستند تا برای خود مسیری را تبیین کنند که در نهایت منجر به افتخار آفرینی ایشان در المپیک شود.

مسئولین فدراسیون ها هم وظیفه دارند بهترین امکانات را برای قهرمانان ما در این مدت کوتاه باقی مانده فراهم کنند تا ورزشکار المپیکی که می خواهد پرچم ایران را در بزرگترین نمایشگاه ورزشی جهان به اهتزاز در آورد نگرانی بابت مسایل جانبی نداشته باشد. وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بهترین و بیشترین ودجه و امکانات را به فدراسیونهای المپیکی تزریق کرده و این وظیفه فدراسیونهاست که چگونه از این فضا استفاده مطلوب را ببرند.

به طور مثل اگر در فدراسیونی رفت و آمدی در مدیریت ها یا حتی کادر فنی به وجود می آید باید به گونه ایی باشد که ترکش آن به قهرمانان نخورد و اصلا ورزشکاران متوجه این موضوعات نشوند و نباشند.یقینا مهمترین اصل برای قهرمانان ما در آستانه المپیک روحیه بالا و بوجود آوردن فضای دوستی و نشاط و همدلی در اردوها و در بین ورزشکاران است و هر جا احساس می کنند کوچکترین لطمه ایی به قهرمانان ممکن است وارد شود با درایت و نه احساسی آن را حل کنند. این موضوع در باره ورزشکارانی که از آنها انتظار مدال هست بسیار بیشتر صدق می کند و باید آنچنان این قهرمانان را هدایت کرد که زمان مسابقه بهترین روحیه را داشته باشند.

ما تجربه ناموفق المپیک پکن را داریم و تجربه موفق المپیک لندن را هم در تاریخ داریم. بیاییم همان مسیری را برویم که منجر به آن فضای پرنشاط در المپیک لندن شد تا تجربه تلخ پکن 2008 تکرار نشود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار