غیاثی:وجدانم اجازه انتقاد از کیهانی را نمی دهد

پشکسوت دوومیدانی با انتقاد از هجمه های اخیر نسبت به فدراسیون این رشته گفت: وجدانم به من اجازه نمی دهد از کیهانی انتقاد کنم.

تیمور غیاثی پیشکسوت دوومیدانی و ت این رشته در گفتگو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،اظهارکرد: رقابت های جایزه بزرگ در زمان مناسبی از سوی فدراسیون برگزار شد تا ورزشکارانی که تاکنون موفق به کسب سهمیه ورودی المپیک نشده اند در این مسابقات شرکت کنند جواز صعود به المپیک را بدست آورند.

وی ادامه داد: متاسفانه ورزشکاران در  این مسابقات  نتوانستند سطح توقعات را برآورده کنند هیچ ورزشکاری در رقابت های جایزه بزرگ نتوانست باتوجه به رکوردهای تعیین شده از طرف فدراسیون جهانی دوومیدانی موفق به کسب سهمیه ورودی المپیک ریو شود.

پیشکسوت دوومیدانی بیان کرد: دوومیدانی کاران باید بیشتر تلاش کنند تا در این چند رقابتی که از طرف فدراسیون برای آنها تدارک دیده شده است سهمیه ریو را کسب کنند.

 در خصوص حواشی و هجمه انتقادات اخیر دوومیدانی تصریح کرد: به هیچ عنوان موافق این انتقادها نیستم. همانطور که می بینید من سکوت کرده ام چون ورزشکاران ما در حال حاضر در شرایط بسیار سختی هستند و باید کاملا از نظر روحی-روانی آنها را تشویق کرد. کمتر از ۷۰ روز تا آغاز مسابقات المپیک باقی مانده است و دوومیدانی ایران موفق به کسب ۷ سهمیه شده است. اگر این رشته را با فدراسیونهای دیگر مقایسه کنیم می بینیم که در وضعیت خوبی قرار داریم.
 
وی افزود: البته مشکلاتی نیز وجود دارد که آن هم ریشه گرفته از نبود منابع مالی است. اما در حال حاضر ورزشکارانی مثل قاسمی، تفتیان، حدادی، برادران صمیمی و ... با مربیان اختصاصی خود در شرایط وبی تمرین می کنند. من وجدانم اجازه نمی دهد از کیهانی انتقاد کنم. درست است که از فدراسیون دورم ولی ۵۴ سال در این ورزش خدمت کرده ام و زحمت کشیدم. من شرایط را درک می کنم و از دوستان، مخالفان و منتقدان فدراسیون می خواهم تا به خاطر موفقیت ورزشکاران آرامش این رشته را به هم نزنند.
 
غیاثی با اشاره به مشکلات شدید مالی در رشته های ورزشی در آستانه آغاز المپیک ۲۰۱۶ عنوان کرد: متاسفانه کوتاهی هایی در جهت حمایت از سوی وزارت ورزش و جوانان دیده می شود و به نظر می رسد بیشتر بار مالی بر دوش کمیته ملی المپیک است. من شاهدم که رئیس فدراسیون در حال دویدن برای رسیدگی به امور مختلف ورزشکاران است و چون خودم از ریشه این ورزش هستم می بینم چه کسی در دوومیدانی زحمت می کشد. باید وجدان خودمان را در این موارد زیر پا نگذاریم.
 
وی افزود: من نمی گویم دوومیدانی شرایط خیلی خوبی دارد ولی باید به رئیس فدراسیون و دیگر مسئولان این رشته فرصت داد و بعد المپیک می شود به آنها نمره داد.
 

غیاثی با اشاره به هجمه های اخیر و انتقادات نسبت به رئیس فدراسیون دوومیدانی تصریح کرد: ما هم ۴ سال پیش این جو را داشتیم اما جمع بندی کردیم و جلوی حواشی را گرفتیم و موفق شدیم در المپیک توسط احسان حدادی به مدال ارزشمند نقره دست پیدا کنیم و به عنوان یکی از فدراسیون های مدال آور در المپیک مطرح شویم.
 
وی افزود: امیدوارم احسان حدادی در آرامش خوبی در ریو نیز به مدال المپیک دست پیدا کند که این باعث افتخار جامعه دوومیدانی می شود. یکی از افتخارات من این بود که در کادر اجرایی در لندن در کنار ایشان بودم. برای سایر ورزشکاران نیز در المپیک آروزی موفقیت می کنم و امیدوارم دوومیدانی بهترین نتیجه را در ریو بگیرد.
 
مدیر سابق تیم های ملی تصریح کرد: باید از همه کارشناسان، پیشکسوتان و صاحب نظران در این رشته استفاده کنیم. افرادی مثل روستایی فر مثل الماس برای دوومیدانی هستند. روسای هیاتها و ورزشکاران ، همه و همه باید دست به دست هم بدهیم تا فضا برای حضور ورزشکاران در ریو آرام باشد و انشاالله در برزیل به موفقیت برسیم.

غیاثی یادآورشد: به فدراسیون پیشنهاد می کنم که چند روز پیش از شروع بازی های المپیک از ورزشکاران این رشته تست سلامتی بگیرد تا دوومیدانی کاران در ریو با آسیب دیدگی شرکت نکنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار