12 نکته‌ای که هنگام استفاده از کرم‌های ضد آفتاب باید بدانید

برای مدت‌ها برچسبهای کرم‌های ضد آفتاب حاوی عبارات گمراه کننده مانند «ضد آب» و ... بود در حالی که هیچ کدام از این خواص را نداشت.

12 نکته‌ای که هنگام استفاده از کرم‌های ضد آفتاب باید بدانید
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در این مقاله ۱۲ نکته ای که باید در مورد استفاده از انواع کرم های ضد آفتاب بدانید، ذکر شده است:
 
از کرم های ضد آفتاب قدیمی خلاص شوید: اگرچه میزان ماندگاری کرم های ضد آفتاب بر حسب تاریخ انقضای آنها و حداقل ۳ سال است، اما اگر این کرم ها در شرایطی مانند گرما نگه داشته شده باشند و یا مدت زیادی بعد از باز شدن، بلااستفاده مانده باشند، بهتر است دور انداخته شوند و کرم های جدیدتر جای آنها را بگیرند.
 
عبارت اس پی اف، یا فاکتور محافظت در برابر آفتاب درج شده روی کرم های ضد آفتاب، به شما می گوید که میزان این محافظت چقدر است.
 
شما قطعا نیازی به خرید یک محصولا با اس پی اف بالای ۵۰ برای فرزندان تان ندارید و بهتر است از روش های محافظتی دیگر به غیر از کرم های ضد آفتاب نظیر استفاده از کلاه های لبه دار و یا لباس های پوشیده هنگام اوج ساعات آفتاب برای کودکان استفاده کنید.
 
سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از کرم های ضد آفتابی که عبارت ضد آب روی آنها درج شده را ممنوع اعلام کرده و عبارت مقاوم در برابر آب را جایگزین نموده است. علاوه بر این، برچسب های کرم های ضد آفتاب باید حاوی این توضیح باشند که چه مدت در مواجهه با عرق کردن یا هنگام استفاده از استخر، از پوست محافظت می کنند. اغلب توصیه ها بر این است که در صورت تعریق، این کرم ها هر ۴۰ تا ۸۰ دقیقه تجدید شوند.
 
شما باید محصولات با طیف گسترده محافظت در برابر اشعه هایUVAوUVBرا انتخاب کنید. اشعهUVBعلت اصلی آفتاب سوختگی بوده و اشعهUVAبا پیر شدن و چین و چروک زودرس پوست ارتباط دارد.
 
حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از اینکه در معرض آفتاب قرار بگیرید، باید کرم ضدآفتاب را روی پوست بمالید، زیرا در این فاصله زمانی، کرم جذب پوست شده و می تواند سلول های پوست را از آثار زیانبار نور خورشید محافظت کند.
 
اگر کرم ضدآفتاب را به پوست تان بمالید و روانه کار روزانه شوید، باید هر ۳ تا ۴ ساعت یک بار آن را تجدید کنید.
 
باید در هر سانتیمتر مربع پوست، ۲ میلی گرم کرم ضدآفتاب مالیده شود تا اثر خود را در حفاظت از پوست، به بهترین شکل ممکن نشان دهد. مطالعات نشان می دهد که بیشتر افراد نصف این مقدار و یا حتی کمتر از آن را استفاده میکنند.
 
اگر به داروخانه میروید تا کرم ضدآفتاب بخرید، اس پی اف ۳۰ را انتخاب کنید. کرم ضدآفتاب با این میزان اس پی اف، بهترین کرم ضدآفتاب برای استفاده روزانه افراد عادی است.
 
خیلی ها کرم ضدآفتاب را برای کودکان استفاده نمی کنند، ولی مطالعات نشان می دهد که بیش از ۵۰ درصد عوارض نور آفتاب که در بزرگسالی سبب ابتلای افراد به سرطان پوست شده، پیش از ۱۸ تا ۲۰ سالگی به پوست تابیده شده است. بنابراین اگر کودکان را به استخر یا اسکی می برید، به پوستش کرم ضدآفتاب بمالید.
 
شک نکنید که لباسها و پوشش های فیزیکی خیلی بهتر از پوست در برابر نور خورشید حفاظت می کند تا کرم ضدآفتاب، چون اجازه نمی دهند نور خورشید به پوست بتابد. بنابراین کلاه لبه دار مناسب، لباس مناسب و یا سایبان در کنار دریا و استخر بهترین حفاظت را در برابر نور خورشید دارند.
 
نوآوری اسپری در کرم های ضدآفتاب باعث سهولت استفاده از ضد آفتاب ها شده است اما اگر اسپری های ضدآفتاب به درستی اعمال شوند، بسیار موثر خواهند بود. اما اگر از فاصله دوری از آن استفاده کنید، تنها غباری از آن بر روی بدن می نشیند و دیگر اثر بخش هم نخواهد بود. متخصصان استفاده از اینگونه ضدآفتاب ها را توصیه نمی کنند زیرا آنها معتقدند که ذرات اسپری ممکن است از راه استنشاق وارد دستگاه تنفسی انسان شده و خطرهایی را به همراه داشته باشد. اگر پوست خشکی دارید، بهترین نوع ضدآفتاب ها برای شما کرم های آن است.

منبع:مهر
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار