لرستان؛

وجود ۱۲ هزار قطعه اشیاء تاریخی در قلعه فلک الافلاک لرستان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از وجود ۱۲ هزار قطعه شی تاریخی در قلعه فلک الافلاک این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ أسلیمانی با بیان اینکه لرستان دارای پنج هزار اثر تاریخی، طبیعی و فرهنگی است اظهار داشت: از این تعداد تا کنون دو هزار و ۳۰۰ مورد به ثبت ملی رسیده اند. 

وی با بیان اینکه وجود آثار طبیعی، آبشارها، ۹۶ پل تاریخی و رودخانه ها موجب شده که لرستان در سال گذشته به عنوان پایتخت ژئوتوریسم ایران معرفی شود عنوان کرد: در حال حاضر لرستان دارای ۳۴ مرکز اقامتی و پذیرایی با بیش از هزار و ۴۰۰ تخت است. 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری لرستان با اشاره به فعالیت ۲۴ دفتر خدماتی مسافرتی در لرستان بیان داشت: همچنین در لرستان ۵۰ مجتمع پذیرایی خدماتی بین راهی وجود دارد.
 
سلیمانی از احداث هتل های پنج ستاره در لرستان خبر داد و عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان امسال ۵۰۰ تخت به ظرفیت هتل های لرستان اضافه می شود.
 
وی با اشاره به اجرای پنج طرح نیمه تمام در حوزه میراث فرهنگی لرستان طی امسال تصریح کرد: در مجموع لرستان دارای ۴۶ طرح نیمه تمام در حوزه میراث فرنگی است.
 
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به وجود ۱۲ هزار قطعه اشیا تاریخی و مفرغ در قلعه فلک الافلاک لرستان بیان داشت: در لرستان ۱۰۰ رشته صنایع دستی آموزش داده می شود که از این تعداد ۵۰ مورد بومی استان است.
 
سلیمانی همچنین از وجود ۱۲ روستای هدف گردشگری در لرستان خبر داد. 

انتهای پیام /ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار