انجام 13 پرواز خارجی در فرودگاه خرم‌آباد

مدیر فرودگاه خرم آباد با اشاره به انجام شدن ۱۳ پرواز خارجی به مقصد بغداد و نجف در این فرودگاه گفت: سال گذشته فرودگاه خرم آباد ۸۲ هزار و ۱۳۲ مسافر داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ اسفندیار کیانی شامگاه دوشنبه در کارگروه گردشگری لرستان که با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور برگزار شد، اظهار داشت: طرح توسعه فرودگاه خرم آباد با اعتباری بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی در قالب ۹ پروژه در حال اجراست.
وی افزود: طرح توسعه فرودگاه خرم آباد در قالب پروژه هایی همچون ایجاد ۴۲۰ متر تطویل باند، زهکشی باند، ۱۱ هزار متر توسعه اپلن، ۱۸ هزار متر بهسازی اپلن موجود، ایجاد جاده های حفاظتی، احداث یک ترمینال جدید، احداث پاوین، بهسازی بلوار فرودگاه،  ارتقاء دستگاه های ناوبری و بروز رسانی سیستم روشنایی فرودگاه تعریف شده است.
 
مدیر فرودگاه خرم آباد به افزایش آمار پروازهای فرودگاه خرم آباد از هفته ای چهار پرواز به ۲۸ پرواز رفت و برگشت اشاره کرد و گفت: ماهیانه یک پرواز خارجی از فرودگاه خرم آباد به صورت رفت و برگشت به کشور عراق، نجف و بغداد صورت می گیرد.
 
کیانی آمار مسافرین فرودگاه خرم آباد در سال ۹۰ را ۱۷ هزار نفر با ۳۶۶ پرواز نشست و برخاست برشمرد و افزود: این آمار در سال ۹۴ به ۸۲ هزار و ۱۳۲ مسافر در قالب هزار و ۸۲ پرواز رسیده است.
 
وی به وجود پنج دفتر گردشگری در استان اشاره کرد و بیان داشت: آمار تاکسی های موجود در فرودگاه خرم آباد از هشت تاکسی فرودگاهی در گذشته به ۳۲ تاکسی رسیده است.
 
مدیر فرودگاه خرم آباد با اشاره به اینکه پرواز مشهد این فرودگاه مدت دو سال است توسط شرکت هواپیمایی تابان راه اندازی شده است، عنوان کرد: ما در استان خود یک چارتر کننده پرواز نداریم و چارتر کننده پرواز مشهد یک فرد مشهدی است و برای پرواز کیش و عسلویه استاندار لرستان با شرکت هواپیمایی تابان هماهنگی کرده بود و چون در لرستان یک چارتر کننده پیدا نکردیم این امر به نتیجه نرسید.
 
کیانی با اشاره به اینکه طی یکسال گذشته بین ۱۰ تا ۱۲ هزار مسافر از طریق فرودگاه خرم آباد به مشهد سفر کرده اند، افزود: در این مدت حدود هزار و ۳۰۰ مسافر از طریق فرودگاه خرم آباد به نجف پرواز داشته و ۱۳ پرواز به بغداد و نجف انجام شد.
 
وی با اشاره به اینکه علی رغم پروازهای فراوان از خرم آباد به مشهد و عراق ولی از خارج استان ورودی به استان نداشته ایم، بیان داشت: اشکال کار از سیستم دولتی نیست لذا لازم است در این زمینه کمک هایی از سوی سازمان میراث فرهنگی و از طریق معرفی استان به گردشگران استان های دیگر انجام شود.
 
مدیر فرودگاه خرم آباد با اشاره به اینکه سال گذشته حدود شش میلیارد تومان برای نگهداری فرودگاه خرم آباد آب، برق، حقوق پرسنل و ... هزینه شد، عنوان کرد: این در حالی است که درآمد این فرودگاه زیر یک میلیارد تومان بود و ما با کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت خود در حال کار هستیم.
 
کیانی با اشاره به اینکه ما به ازاء هر یک و نیم ساعت می توانیم یک پرواز را در فرودگاه خرم آباد سرویس دهی کنیم، افزود: این فرودگاه دارای ۹۵ درصد پرسنل بومی، تجهیزات فرودگاهی مناسب و ... است.
 
وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان طی چند سال اخیر دستگاه ناوبری در خرم آباد نصب شده است، اضافه کرد: اگر از این ظرفیت فرودگاه خرم آباد استفاده نشود دستگاه های موجود قدیمی شده و به ناچار باید کنار گذاشته شوند لذا باید از این ظرفیت مطلوب در لرستان استفاده کرد.
 
 انتهای پیام/ا
 
 
 
 
 
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.