اهواز؛

رفع تصرف 143 هکتار اراضی ملی درخوزستان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خوزستان اعلام کرد: در 2 ماه نخست امسال 143 هکتار از اراضی ملی تصرف شده در این استان رفع تصرف شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ محمد عزیزی گفت: در فروردین ماه امسال 3 هکتار و در اردیبهشت ماه 140 هکتار از اراضی ملی تصرف شده در این استان رفع تصرف شد.

وی افزود: از جمله این پرونده ها، رفع تصرف 73 هکتار از اراضی ملی در شهرستان رامهرمز بود که متصرفان آن را تبدیل به زمین کشاورزی کرده بودند.

عزیزی اظهار کرد: ارزش زمین در خوزستان بسیار بالا است و زمین هایی که تصرف می شوند بیش تر به منظور کاربری کشاورزی و یا فروش و درآمد زایی از چاه های نفت و گازی است که در آن وجود دارد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خوزستان با بیان اینکه در برخی از موارد شرکت های دولتی نیز اراضی ملی را تصرف می کنند اذعان داشت: چندی پیش شرکت ملی حفاری در خوزستان زمینی را در شهرستان دشت آزادگان تصرف کرد که پس از شناسایی، آن ها به دنبال روال قانونی گرفتن زمین رفتند.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که باعث آتش سوزی در جنگل ها می شود سوزاندن زمین های کشاورزی توسط کشاورزان پس از برداشت محصول است و در بیش تر موارد این آتش سوزی ها، باعث سرایت شعله های آتش به سمت بیشه زارها و جنگل ها می شود.

وی افزود: با توجه به بارندگی خوب سال زراعی جاری، در بسیاری از اراضی ملی خوزستان شاهد رویش مناسب علف و گیاه بودیم که اکنون در گرما خشک شده و امکان آتش گرفتن آن ها وجود دارد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خوزستان بیان کرد: به همین منظور باید مراقبت لازم را در حفاظت از فضای سبز داشت تا مانع بروز حادثه آتش سوزی در این اراضی باشیم.

سرهنگ عزیزی گفت: 6میلیون و 400 هزار هکتار مساحت خوزستان است که از این میزان مساحت 4 میلیون و 800 هزار هکتار جزو اراضی ملی است.

وی خاطرنشان کرد: حدود 78 درصد اراضی خوزستان ملی هستند که باید آن ها را مدیریت و حفاظت کرد.

شماره تلفن 1504 به منظور اطلاع رسانی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خوزستان درباره زمین هایی است که به صورت غیر قانونی تصرف شده اند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.