اهواز؛

امحاء قلیان در شوش به مناسبت هفته مبارزه با دخانیات

فرماندار شهرستان شوش گفت: مردم و مسئولان این شهرستان با امحاء صدها قلیان در پارک میراث این شهر هفته مبارزه با دخانیات را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا نجاتی بیان کرد: به همت مرکز بهداشت، نیروی انتظامی و همکاری سایر ارگان ها، واحدهای صنفی عرضه قلیان در سطح شهر شناسایی و تعداد 750 عدد قلیان در این رابطه کشف شده است که برای نخستین بار در شهرستان شوش این تعداد قلیان با همکاری جدی دادستان جمع آوری و معدوم گردید.

وی هدف از این اقدام را حفظ سلامتی جوانان عنوان کرد و افزود: با توجه به اهمیت موضوع، مرکز بهداشت با همکاری پلیس و مجوز دادستان اقدام به جمع آوری قلیان ها و پلمپ قهوه خانه های غیر مجاز عرضه قلیان کرد.

نجاتی این اقدام را نشان دهنده برنامه ریزی قوی همچنین صرف وقت توسط دستگاه های متولی امر دانست و اظهار داشت: طرح جمع آوری مراکز عرضه قلیان همچنان با جدیت در سطح شهرستان شوش اجرا می شود.

فرماندار شهرستان شوش تصریح کرد: معدوم سازی قلیان ها به صورت حرکتی نمادین انجام شد تا خطر استفاده از آن برای مردم به ویژه جوانان اطلاع رسانی شود .

رییس شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان شوش طرح معدوم سازی قلیان ها را شروعی برای ادامه مستمر این کار عنوان کرد و اذعان داشت: همه دستگاه های متولی امر باید در این خصوص وارد عرصه شوند.

رضا نجاتی خواستار فرهنگ سازی در خصوص عوارض سوء ناشی از استعمال قلیان شد و گفت: خطر استعمال قلیان از سیگار هم بیش تر و دارای عوارض مخرب زیادی بر سلامتی افراد می باشد.

این مقام مسئول بر همکاری خانواده ها با مرکز بهداشت و نیروی انتظامی در جهت معرفی مراکز عرضه قلیان در سطح شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت: در صورت شناسایی، این مراکز با هماهنگی دستگاه قضا پلمپ و برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.