لحظه‌ای نیایش و انس با قرآن در «تا نیایش» ماه رمضان

«تا نیایش» ویژه برنامه ماه رمضان شبکه پنج سیماست که با تغییراتی در محتوا و دکور برنامه روی آنتن می‌رود.

مجید یراق‌بافان مجری برنامه «تا نیایش» در خصوص تغییرات این برنامه در ماه مبارک رمضان در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: به منظور فرا رسیدن ماه رمضان، تغییراتی را در برنامه شاهد خواهیم بود.

وی افزود: یکی از این تغییرات را در طراحی دکور اعمال کرده‌ایم. دکور شناسنامه تصویری یک برنامه است، در عین حال نیز نباید آزاردهنده باشد. البته دکور برنامه طوری طراحی شده است که با حفظ کلیت ثابت خود، متناسب با بخش های مختلف تغییر می‌کند. 

یراق‌بافان در مورد دیگر تغییرات تصریح کرد: بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده و تجاربی که داشته‌ایم، مخاطب نسبت به عوض شدن کلیت برنامه عکس‌العمل نشان می‌دهد. چرا که نیاز بینندگان همین گفتگوهای پرسش و پاسخی است. بنابراین در این حوزه تغییرات صد در صدی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: محتوای قبلی برنامه حفظ می‌شود، اما توجه بیشتری به اخلاق روزه داری خواهیم داشت. به این معنی که ذیل آن عنوان کلی، به حوزه های زیر شاخه فرهنگی ماه رمضان و روزه‌داری می‌پردازیم.

مجری برنامه «این چند روز» در خصوص نحوه اجرای خود در برنامه مناسبتی عنوان کرد: من معتقدم مأموریت یک برنامه و ساختار آن، سبک اجرای مجری را تعیین می کند. درعین حال مجری نباید به روزمرگی بیفتد.

وی دغدغه‌های خود را اینگونه عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های من که سعی دارم آنها را در مردم به وجود آورم، ایجاد رفاقت بین قرآن و کسانی است که زیاد اهل ارتباط گرفتن با قرآن نیستند. مورد بعدی تشویق مردم برای برقراری ارتباط با محافل قرآنی و مساجد است.

یراق‌بافان ادامه داد: تمام این موارد ظرف هستند که نیازمند  یک مظروف خواهند بود. مظروف آنها  استفاده از اشعار، منظومات و حکایت از بزرگانی است که به تناسب باید دید بحث آنها به کجا می رسد.

وی در پایان تأکید کرد: اجرای من از پیش تعیین شده نیست، درعین حال بی مطالعه هم در برنامه حاضر نمی‌شوم. به طور کل 50 درصد آن نوشته شده و مابقی آن چیزهایی است که در ذهن دارم.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار