مخالفت جامعه پزشکی با افزایش 10 درصدی تعرفه‌ها

یک متخصص زنان و زایمان گفت: افزایش تعرفه ها نصف مخارج بخش خصوصی هم نیست و ادامه این روند باعث تعطیلی این مراکز می‌شود.

بهرام معظمی  متخصص زنان و زایمان در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به این که عملا به نظرات کارشناسانه وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی در اعلام تعرفه‌های خدمات پزشکی توجهی نشده است، بیان داشت: هزینه ها بیش از درآمدهاست در حالی که تعرفه اعلامی حتی از سال گذشته نیز کمتر است.

وی با اشاره به این که هر ساله جامعه پزشکی در خصوص افزایش منطقی تعرفه ها نظرات کارشناسانه خود را به شورای عالی بیمه ارائه می‌دهد، ادامه داد: مرتبا به دولتمردان گوشزد می کنیم که باید به تعرفه‌های پزشکی توجه شود اما بدلیل این که نظام سلامت در کشور ما هیچگاه جزو اولویت های اول دولت نبوده بنابراین توجهی به این مقوله نمی شود.

وی تصریح کرد: طبق بخشنامه وزارت کار دستمزدها برای کارفرما 23 درصد افزایش داشته که 60 درصد هزینه های ما را تشکیل می دهد و 40 درصد باقی مانده را باید از مردم بگیریم که با توجه به افزایش قیمت لوازم پزشکی و خدمات هزینه کردها بیش از درآمدها است.

به گفته معظمی سال گذشته تعرفه ها 14.8 درصد افزایش داشت اما تعرفه اعلامی امسال حتی از پارسال نیز کمتر است و گردش مالی بیمارستان ها با مشکل مواجه می شود.

معظمی یاد آور شد: وضعیت مالی در کل خوب نیست و توان دولت هم در حدی نیست که بتواند بودجه ها را پرداخت کند و به نوعی رکود حاکم شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار