این روزها که بسیاری از سربازان با حقوق‌های اندک زیر 120 هزار تومان امرار معاش می‌کنند، هستند عده‌ای از آنها که برخلاف سایرین حقوق‌های میلیونی می‌گیرند.

ماجرای سربازانی که میلیونی حقوق می‌گیرند
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سرباز که باشی باید 24 ساعت آماده خدمت به کشورت باشی و در این راه چشم طمعی هم به پول نداشته باشی. فرقی هم نمی‌کند که تحصیلاتت در چه حد باشد و چقدر درس خوانده باشی تنها مهم خدمت به وطن است و بس.

سربازی دوره‌ای حدوداً 2 ساله است که پسران از 18 ساگی باید بگذرانند. البته در این میان عده‌ای هم به مدد بندهای مختلف از زیر آن فرار می کنند و کارت معافیت به دستشان می‌رسد.

کاری به آن دسته از پسرانی که به حق یا ناحق با زرنگی کارت معافیت را به دست می‌گیرند نداریم. سخن ما درباره تبعیض میان آنهایی است که عمر خود را صرف خدمت به وطن کرده‌اند.برای گذراندن دوره‌ خدمت راه‌های مختلفی هستند.

شما می‌توانید نخبه علمی باشید تا در یکی از مراکز علمی و پژوهشی مشغول شود و یا امریه یک اداره دولتی را بگیرید و برای خدمت به دولت 2 سال را در آن اداره بگذرانید. یا می‌توانید ورزشکار باشید و دوره خدمت خود را برای یک تیم نظامی به میدان بروید.

اما در اکثر موارد باید در پادگان‌های ارتش و سپاه روز را شب و شب را روز کنید یا اینکه در کلانتری‌ها با مجرمان سر و کله بزنید یا در سر چهارراه‌ها به عنوان پلیس راهنمایی و رانندگی حاضر شوید.

تعریف نخبه مشخص است و تکلیفش هم برای گذراندن دوره سربازی از آن مشخص تر اما تکلیف بقیه افراد را تنها شانس تعیین می‌کند و یک پارامتر دیگر به نام بند «پ». اینکه در ارتش خدمت کنی یا سپاه و یا ناجا را تنها شانس هست که مشخص میکند.

به این معنی که با توجه به زمان اعزام شما و حضور در سازمان نظام وظیفه، کدام نیروی نظامی درخواست نیرو داده باشد، قرعه فال به نام شما و آن پادگان می‌افتد.

زمانی که ما برای خدمت به میدان سپاه رفتیم، دو ردیف از سمت چپ به نیروی انتظامی داده شدند و دو ردیف هم از سمت راست به ارتش. قرعه ما هم به نام سپاه خورد که البته قرعه خوبی بود.

اما بند «پ» بسیار مهمتر از شانس در مشخص شدن محل خدمت است، اینکه در یکی از این نیورها آشنا داشته باشی و بتوانی پذیرش بگیری، امتیازی است که نصیب هرکسی نمی‌شود. این افراد روزگار بهتری را نسبت به دیگران در پیش خواهند داشت.

در میان افرادی هم که از بند «پ» استفاده می‌کنند، باز هم خوش شانستر آنهایی هستند که بواسطه همین بند، در اداره ای مشغول کار می‌شوند و هفته ای چند دقیقه را به پادگان خود سر می‌زنند.

تبعیض میان سربازان این جا رنگ بیشتری به خود می‌گیرد، درست جایی که قرار است حقوق ماهانه به حساب آنها واریز شود. این افراد خوش شانس که توانسته‌اند از بند «پ» استفاده کنند و خدمتشان را همزمان با کارکردن به عنوان نیروی ساعتی بگذرانند، بیش از 10 برابر سایرین در دوره سربازی ماهانه به حسابشان واریز می‌شود.

این تبعیض جایی دردناک می‌شود که بدانیم یک سرباز متاهل که در پادگان خدمت می‌کنند حقوقی حداکثر 120 هزار تومانی دریافت می‌کند اما یک جوان مجرد که بند « پ» او را از پادگان به اداره‌ای فرستاده حقوق میلیونی دریافت کند.

اینگونه تبعیض غائل شدن میان افرادی که هیچ برتری نسبت به هم ندارند جز داشتن بند «پ» زیبنده نیست و مسئولان باید برای آن راهکاری پیدا کنند.

اگر استفاده از تخصص آن سرباز دارای بند «پ» در آن اداره ضروری است – بر فرض که ضروری است- چرا باید حقوقی بیشتر از آن سربازی دریافت کند که جانش را کف دستانش گرفته و در مرزها دارد از کشور و ملت دفاع می‌کند؟

آیا نباید دوره خدمت را افراد بدون تبعیض سپری کنند و تنها به خدمت به وطن فکر کنند؟ چرا مسئولان با اداراتی که این سربازان را در اختیار می‌گیرند و برای فرار از مبادی قانونی قراردادی هم منعقد نمیکنند و حقوق ساعتی پرداخت می‌کنند، برخوردی نمی‌کنند؟

این موضوع در مورد فوتبالیست‌ها نیز صدق می‌کند، امتیاز یک فوتبالیست در دوران خدمت نسبت به دیگر سربازان، هنر او در ورزش است و به طبع آن می توانند در یک تیم نظامی فوتبال بازی کنند و رنگ پادگان را هم نبینند. اما چرا باید قراردادهای میلیونی نیز با این بازیکنان بسته شود؟

تا همین چند وقت پیش که موضوع کارت‌های معافیت مشکل دار فوتبالیست‌ها مطرح نشده بود، آنهایی که سربازی را در یک تیم نظامی می‌گذراندند، همزان قرار دادهای میلیونی هم میبستند.

در مورد سرباز کارمندها نیز این موضوع فراتر رفته و بند «پ» موجب شده تا بجای ماهی کمتر از 120 هزار تومان، زیر باد کولر از ساعت 8 تا 16 استراحت کنند و در آخر ماه نیز علاوه بر حقوق پرداختی از سوی نیروهای نظامی، حقوق میلیونی دریافت کنند.

وجود اینگونه تبعیض‌ها در میان جوانانی که به سربازی نگاه منفی دارند، مشکلاتی را در جامعه ایجاد می‌کند و در ادامه ممکن است به فراری شدن و غیبت ‌های بیشتری بینجامد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پوریا
۲۱:۴۷ ۰۳ تير ۱۳۹۸
از سختی خدمت تو پادگان گفتین ولی از سربازایی که تو مرز خدمت میکنن تو اوج محرومیت و خطر نگفتین،سربازانی که کیلومترها دور از خانواده و شهر و هرگونه امکانات رفاهی باید نزدیک به 2 ماه صفر مرزی باشن تا بهشون مرخصی بدن.
خدمت تو مرز از همه جا سخت تره،کسایی که پارتی ندارن وهزار امید و آرزو دارن و به حال سربازایی که هرشب یا دوسه روز یه بار پیش خانواده هاشون هستن حسرت میخورن.
باید دست سربازان مرز رو بوسید نه اینکه در آخر اونی که تو بهترین شرایط خدمت کرده و پارتی داشته با اونی که تو مرز بوده رو یکی دونست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
من در کل از سربازی معاف شدم
Iran (Islamic Republic of)
5
۰۹:۲۹ ۰۴ خرداد ۱۳۹۷
سلام من سرباز یگان حفاظت دادگستری بودم ماهی 120 تومان میگرفتم ولی در عوض دوستام تو کلانتری روبرو دادگستری ماهی 520هزار تومان میگرفتن هر دوتای ماهم. نیروی انتظامی بودیم
United States of America
رضا مهبی
۰۸:۴۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
هفت ماهه خدمتم تموم شده
فاقد هر گونه کارت پایان خدمت هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
مگه میشه مگه داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
با عرض سلام و خسته نباشید.میخواستم بگم من بعد از گذارندن کلی مشکلات امریه سربازی در یک اداره رو گرفته ام اما بعد از گذشت دوماه هنوز حقوقی دریافت نکرده ام. لطفا پیگیر مشکلات ما شوید تشکر
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۲:۵۷ ۰۱ مهر ۱۳۹۶
سلام من سربازی نرفتم اما مطالبتون فوق العاده زیباست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
سلام من خدمتمو برج11 سال91تمام کردم ولی هنوزیه کارخوب پیدانکردم ای کاش مشکل یه جوان پسرهمین سربازی بودمشکلات بعدازسربازی هست غصه دنیارونبایدزیادخودبه خداتوکل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
دستت درد نکنه حرف دلمون گفتی الان همسر من ده ماهه خدمت سربازی رفته این پول چندروغازی هم که هست بهش ندادن مرخصی و بقیه مسائل هم جای خود داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
منم گفتم جوشکاری بلدم بردنم برا جوش کاری اخرش کل ساختمونو خراب شد ریخت پایین با تیر بار افتادن دنبالم ههههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۴ خرداد ۱۳۹۵
سلام یه مقاله هم در مورد تاثیرمدرک تحصیلی در معافیت پزسکی بنویسید که شرایط رو برای فارغ التحصیل های دانشگاهی بسایر سخت گرفته.
طوری قانون رو نوشتن انگار میکروب ها یا بیماری ها اول میپرسن لیسانس داری یا دیپلم.
مثلا کسی که لیسانس داره درد کمتری داره نسبت به یه دیپلم ؟
پس چرا شرایط معافیت برای دیپلم ها اسونتره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
سلام. من سرباز امریه ام بدون بند پ و با سر زدن به همه ی ادارات دولتی تونستم یه جا پیدا کنم که بخوانم. حقوقم ماهی 112 هزار تومن هست مرخصیامم یک سوم سربازای توی پادگانه البته میدونم بعضی ادارات حقوق بالا میدن مثل بیمارستان ها ولی بهتره به جا این که بگیم اونا چرا حقوقشون بالاس بگیم بقیه چرا حقوقشون اینقد پایینه آخه با ماهی صد تومن میشه چیکار کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
تبعیض خیلی خیلی بد است در هر موردی بد است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
سلام من فوق لیسانس بودم و خدمتم راحت بود علتش بالا بودن مدرکم بود یعنی نمیتونستن جای پایینی منو بزارن یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
مراقب خودت باش عزیز.
این نوع نگاه خودبینانه عاقبت خوبی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
اختلاف طبقاتی داره اینجا بیداد میکنه
18 سالم شده از 2 سال پیش به فکر سربازی رفتن بودم ، اما بعد از چند مدت که برادر عزیزم رفت سربازی و قضیه رو بهم گفت ، کلا پشیمون شدم ، البته سربازی هم نمیخواستم برم ، چون باید معاف شم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با تشکر از جرئت نویسنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
سلام منم سرباز ارتش بودم ، تمامی مطالبی که نویسنده نوشته درسته و صحت داره ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
اونهایی که رفتن سربازی دمشون گرم، ولی اونهایی که با بند پ سربازی و همونجا خدمت میکنن، بعد خدمت 2سال سابقه میگیرن ، استراحت و زندگی، اونایی که با بدبختی و فلاکت، لب مرز جونشونو کف دست میگیرن و آرامش و امنیت رو برامون به ارمغان میارن، الان بعد خدمت تازه میشن بیکارای جدید، باید به این وضعیت افتخار کرد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۰۳ تير ۱۳۹۸
عالی گفتی
خودم تو مرز خدمت کردم و پارتی نداشتم...به حال سربازایی که هرشب یا لااقل دوسه شب یه بار پیش خانواده هاشون بودن غبطه میخوردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
شخصی که 4 سال در دانشگاه درس خونده 2 سال میره سربازی هر چی که خونده پاک میشه در صورتی که باید شرایط رو فراهم کرد تا وقتی که کارشناس ما فارغ‌التحصیل میشه بدون وقفه سر کار بره به نظرم این شخص خیلی بهتر میتونه به کشور خدمت بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
سلام
من دبیر هستم،دوسال پیش با پارتی سرباز معلمی را همکار ما کردن این آقا هر چند کمک همکاران بود و در هفته سه روز در محل خدمت حاضر می شدن ولی ایشان با دانش آموزان طوری برخورد کردن که مدیر مدرسه ترجیح دادن ایشان در مدسه حضور نداشته باشن البته اونم یک زرنگی بود. از طرفی ایشان هنوز ناراضی از کار و حقوق،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
س سال 78 یک جوان 19 ساله بودم به قصد خدمت رفتم برگه اعزام گرفتم از مرکز اعزام برج 8 بود محل اعزام هشت را با خودکار 9 نوشته بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
س سال 78 یک جوان 19 ساله بودم به قصد خدمت رفتم برگه اعزام گرفتم از مرکز اعزام برج 8 بود محل اعزام هشت را با خودکار 9 نوشته بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
احسنت به نویسنده . زنده و پاینده باشی انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
سلام.منم بند پ بهم نمیخورد......نرفتم
Germany
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
حدا خیرتون بده حرف دل مردم رو میزنید

به خدا این حقوقی که نظام وظیفه میده حتی هزینه رفت و آمد به پادگان هم نمیشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
متن عالی و تکان دهنده ای بود ک حقیقت تلخ جامعه ما رو نشون میده و جای تاسف داره و تا مسولین نخوان درست شدنی نیست.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
بند پ برای اون فوتبالیستهایی هستش که باعث شدن عده ای که واقعا دچار بیماری هستن مجبور بشن برن سربازی-
قیمت هایی که برای خرید هم که گذاشتن عده ی زیادی نمیتونن پرداختش کنن-
Germany
نانشاس
۰۹:۲۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
من فوق لیسانس رشته فنی تو دانشگاه سراسری هستم ... از طریق چشم، قلب و یه مورد دیگه میتونم معاف دائم بشم ولی اینکارو نمیکنم و خدمتو ترجیح میدم چون بعدش هیچ کاری نیست... بچه پولدارم نیستم که سرمایه ای داشته باشم بزنم به کار آزاد... شما جای من بودید چیکار می کردید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
سلام من يه سرباز به اصطلاح شما استفاده شده در قالب بند پ هستم و در اداره مشغولم حقوقم 125 هزار تومنه براي دريافت حقوق ميليوني کجا بايد شماره حساب بدم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
تبعیض درکشورما جیزی عادیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با تشکر از نویسنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
انصاف داشته باشیم ... همه افرادی گه امریه می گیرن بند پ ندارن و حقوقشونم از 125000 ت بیشتر نیست (لیسانس مجرد). درسته پست نمیدن لب مرز نیستند ولی 24 ماه تمام خدمت میکنند.در ماه یک روز و نیم مرخصی دارن....
Germany
نانشاس
۰۹:۲۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
من سرباز واست میارم ماهی دو تومن داره می گیره تازه با مزایا البته نخبست دیگه و البته بند پ هم داشته یعنی همه چی تموم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
سرباز سپاه هستم.بعد هفت ماه هنوز حقوق نگرفتم.غذا هم که بوی فاضلاب میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
ایکاش متن قانون بند پ رو هم میذاشتید منم نخبه ام شاید بتونم از این بند استفاده کنم . ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
هر کی بند پ داره نوش جونش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
تورو به حضرت عباس این فروش خدمت سربازی رو متوقف کنید.اونهایی که پولدارن با پولشون خدمت رو میخرن و حالشو میبرن هرچند باپولشون به دولت کمک میکنن ولی دل تمام جوانهای بی پولی که پول ندارن و نمیتونن خدمت سربازی رو بخرن میشکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
سربازی روبی خیال
نه کارهست
نه پول
نه زندگی
نه ازدواج
نه استخدام
نه پارتی
نه امیدیه آینده
پس واسه کی؟ به عشق چی؟ اصلا برای چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
من با مدرک دکتری ۶۰۰هزارحقوق میگیرم الان هم ۹ ماه خدمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
من سربازی نمیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
هم سنین ما که زمان جنگ بود.با ماهی 2000هزار. تمام 25ماه رو در منطفه بودیم یادمه 10تا سرباز تونستیم باهم پول بذاربم که یک دوربین بخریم که حد اقل چندنا عکس داشته باشیم .ولی بند پ خیلی کمتر بود.
China
ناشناس
۰۱:۰۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
من الان با داشتن مدرک دکتری تخصصی Ph.D به مدت 14 ماه است که در نیروی هوایی ارتش مشغول خدمت هستم و 7 ماه دیگه از خدمتم باقی مونده، و حدود 120 تومان حقوق میگیرم.
سن من هم الان 34 ساله

کاش حداقل در سربازی تبعیض نبود.

من حرفی ندارم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
از سربازی بهت قدرت بند پ رو دقیقا تفهيم میکنند
Iran (Islamic Republic of)
پوریا
۲۱:۵۷ ۰۳ تير ۱۳۹۸
آره دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
حرفتون کاملا درسته
ولی ای کاش یه فکری بحال ازدواج جوانان و بالا رفتن سن ازدواج میکردین!که خیلیا بخاطر مسایل کار و سربازی از ازدواج فرار میکنن!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
من دیگه نمیرم سربازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
این دو سال با هر بدبختی که باشه میگذره.بعدش تازه مصیبت شروع میشه.من که عملا چهارده ساله که بیکارم.خدایا خودت پارتی ما باش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
توبیشترکشورهای اروپایی خدمت اجباری نیست تازه اونایی که میرنم خدمت حقوقهای زیاد ومزایای زیادی دارند( فکرنکنم این متن رو بذارید )
Iran (Islamic Republic of)
پوریا
۲۲:۰۱ ۰۳ تير ۱۳۹۸
اینجا کسی که تو بدترین و دورترین جا خدمت کرده و ده بار اشک ریخته تا خدمتش تمام شه با کسی که در خونه خودش خدمت کرده یا پارتی داشته معافیت گرفته هیچ تفاوتی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
من که راضی نیستم خدام هم راضی نباشه از این آدم ها جایی پس بدن باید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
توی پادگان کدوم سرباز تحصیل کرده از مهارت و علم خودش استفاده میکنه که بیاد حقوق میلیونی بگیره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
من با دیپلم فنی نظام قدیم از سال 1370 بیست و یکماه خدمت کردم و تقریبا تمام پادگان را برق کشی کردم اما بعد از ناحیه پا دچار مشکل شدم و چون امکان کار دفتری برایم فراهم نشد اجبارا معاف شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
ما تو کرمان خدمت کردیم.حقوق چند ماهم رو هم که ندادن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
سلام من سربازی نرفتم اما مطالبتون فوق العاده زیباست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با لیسانس سر مرز موسیان خدمت کردم ماهی پنچ هزارتومن حقوقمون بود باید ده روش میذاشتیم میومدیم مرخصی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
سلام من فوق لیسانس MBA از دانشگاه سراسری هستم، وقتی رفتم خدمت به غربی ترین نقطه ایران اعزام شدم و شب وروز از مرزهای وطنم دفاع کردم و البته افتخار می کنم اما مشکل اینجاس که هزار هزار آدم دیپلم و پایین تر می شناسم که بهترین جاها خدمت می کنن چون پارتی دارن ولی من نداشتم فقط خدارو داشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
یادمه تو پادگان ما
من و چند نفر دیپلم داشتیم...ما همه بالای برجک پست میدادیم
بعد سرباز با دوم راهنمایی و پارتی شد منشی
یکی دیگه بدون دیپلم رفت مخابرات...یکی دیگه بدون دیپلم...رفت و ما دیپلما....بالای برجک
و نهایتا...بعد از 13ماه بالای برجک پست دادن...دانشگاه قبول شدم...
United States of America
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام و احترام

من بین ۳۵۰۰۰ هزار دانشجو نخبه علمی و واحد دانشگاهی شدم، مقالات متعدد در زمینه رشته تخصصی خودم در همایش ها، سمینارها و کنگره های ملی دارم. یک کتاب دارم و پایان نامه برگزیده دارم. از هر کار علمی، فرهنگی و اجتماعی و ورزشی کار کردم چون جانم را فدای وطنم می کنم و عاشق ایرانم.....ولی برای خدمت سربازی به یک ارگان در یک منطققه محروم رفتم با هدف خدمت در منطقه محروم و اونا استقبال کردن و بنده را برای کارهای اداری فرستادن گزینش و بدون بررسی مدارک علمی من در عرض ۴ روز من را رد صلاحیت کردند. چند روز بعد متوجه شدم که یک شخص با مدرک کارشناسی از مرکز استان جایگزین من شده با بند پ.....
شرمنده ام......دل جوان این مرز شکست....شرمنده ام که نگذاشتند کاری بکنم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
بزرگترین تبعیض خرید خدمته
که دوسال عمر و جان اونهایی که پول دارن با ارزشتره و در زندگی دو سال جلوتر هستن و هیچ فشاری رو تحمل میکنن چون رفاه جامعه برای ثروتمندان هست و بس
یاد این حرف افتادم میگه که ما مستضعفین در جامعه زنده ایم تا یک عده پولدار زندگی کنن
کمی فکر کنید معنی این حرف رو درک میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
من 20 ماه در ارتش در بدترین شرایط خدمت کردم اونم برجی 15 هزار تومان میدادن، الان با مدرک ارشد و معدل 18 بیکارو مجرد در سن 33 سالگی خونه نشین شدم، چرا که بند پ ندارم!!!
پدرم هم بی سواد بودن و شغلشون کشاورزی بود که 13 سال پیش فوت کردن، یعنی قبل اعزام من به خدمت سربازی پدرم فوت شده بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
پناه می برم به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
باید حل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
چجوری؟ مگه حل شدنی هست!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
متن خوب و منطقی بود،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
مطلب خوبی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
خیلی وقته مردم از این چیزها خبر دارن برادر!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
اره هست این مسال حالا که چی فک میکنید دیگه تکرار نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
داداشم ارشد فنی دانشگاه تهران داره با یک رزومه قوی کلی مقاله در ژورنالهای خارجی، انجام چند پروژه، ترجمه دو کتاب و چاپش..
به هر دری زدیم نشد براش امریه سربازی بگیریم!
در صورتی از دانشگاه های نا معتبر و بدون کنکور براحتی جای آدم رو میگیرن و اعتراض هم بی فایده س...
کاش این خدمت کلا حذف بشه...
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۷:۴۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
داداش شما اگه ارشد فنی داره خیلی راحت میتونه از طریق علمش (با تعریف پروژه)کسری خدمت بگیره!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
آقای حسین همون پروژه هم بند پ می خواد.. من ندیدم به این راحتی بدن ها..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با تشکر از نویسنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با تشکر از نویسنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
همین بند پ ها بعد از خدمت هم یک روز بیکار نمی مانند
Iran (Islamic Republic of)
پوریا
۲۲:۰۷ ۰۳ تير ۱۳۹۸
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
توی آتش نشانی قسمت اداری مشغول به خدمت هستم
درسته آزادی و راحتی زیاد داریم،ولی در عوض 3ماه بیشتر باید خدمت کنیم که آخر خدمت یک روزشم یک روزه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
بعدشم اونجا استخدام میشی ناراحت نباش داداش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
وقتی داخل نیروهایی مسلح کشور ازبند پ استفاده میشه باید چه کرد.مشکل ضعف مدیریتی هست که سرباز به ارگان معرفی تا دوسال خدمت انجام دهندکه متاسفانه برای خود بعداز دوسال استراحت داخل ارگان مربوطه به صورت دائمی استخدام میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
موضوع تازه ای نیست سالهاست همینطوره....کسی جرئت بیانش رو نداشت
شجاعت نویسنده اش تحسین دارد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۱۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
بنده لیسانسه، زبان انگلیسی کامل و مدرک رایانه دارم 16 ماه مثل مرد منطقه محروم با حقوق 50 تومن خدمت کردم!!!نه امریه خوردیم نه چیزی!
اما مورد داشتیم طرف با لیسانی معادل!!معدل 11 امریه گرفته!!
متاسفم!ما که خدمت کردیم رفت دین خودمونم ادا کردیم
بدا به حال اونهایی که حق رو زیر پا گذاشتند .چه اونایی که حق رو به کسی دادند و حقش نبود چه اونایی که از این ناحقی استفاده کردند.به خیال خودشون خیلی زرنگن
آخرین اخبار