شهرکرد؛

افتتاح و کلنگ زنی سه طرح خیرین سلامت در شهرستان کیار

سه طرح خیرین سلامت در شهرستان کیار استان چهارمحال و بختیاری افتتاح و کلنگ زنی شد.

افتتاح و کلنگ زنی سه طرح خیرین سلامت در شهرستان کیار
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ با حضور معاون برنامه ریزی، قائم مقام، و معاون هماهنگی امور استان های مجمع خیرین سلامت کشور و مدیران مجمع خیرین سلامت استان های اردبیل و خراسان جنوبی، عملیات اجرایی دو پروژه خیرین سلامت در شهرستان کیار استان چهارمحال و بختیاری آغاز و یک خانه بهداشت خیری نیز افتتاح شد.

خانه بهداشت قلعه تک در شهرستان کیار با صرف بیش از 910 میلیون ریال هزینه ساخت و 150 میلیون ریال هزینه تجهیزات، از سوی یک خیر در زمینی با 130 متر مربع احداث شده است.

همچنین عملیات ساخت آزمایشگاه مرکزی، مرکز مشاوره قبل از ازدواج و کلینیک دامپزشکی شلمزار نیز با کمک یک خیر شلمزاری آغاز شد.

این مرکز در سه طبقه با زیربنای یک هزار و 50 متر مربع و برآورد هزینه 2 میلیارد ریال احداث می شود.

کلنگ زنی اورژانس 115 شلمزار با تأمین هزینه از سوی این خیر شلمزاری نیز امروز انجام و با 280 متر مربع زیر بنا و اعتبار بیش از 500 میلیون ریال احداث خواهد شد.

معاون برنامه ریزی مجمع خیرین سلامت کشور در این آیین گفت: از سال 1386 و ابتدای فعالیت این مجمع تاکنون، چهار هزار مرکز درمانی و بیمارستان در کشور با کمک خیران احداث شده است.

علیرضا یزدانی افزود: همت و استقبال خیران برای احداث مراکز درمانی و بهداشتی در این مدت بسیار خوب بوده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون 220 شعبه مجمع خیرین سلامت در سطح شهرستان های مختلف کشور فعال است که پیش بینی می شود این تعداد با توجه به استقبال خیران و مسئولان استانی، در سایر شهرستان ها نیز فعال شد تا زمینه جذب کمک های مردمی به نظام سلامت افزایش یابد.

یزدانی گفت: مجمع خیرین سلامت چهارمحال و بختیاری فعالیت رسمی خود را از سال 86 آغاز کرده و هم اکنون دو مجمع خیرین سلامت در شهرکرد و بروجن فعال است.

وی یادآور شد: تا کنون 120 باب واحد بهداشتی، ‌درمانی‌، اداری و آموزشی با مشارکت خیرین سلامت استان چهارمحال و بختیاری ساخته شده است.

کیار، با 56 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن (شهر شلمزار) در فاصله 40 کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار