شناسایی 904 نقطه حادثه‌خیز برای عابران پیاده در مشهد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از شناسایی 904 نقطه حادثه‌خیز برای عابران پیاده در مشهد و همچنین برنامه‌ریزی جدی شهرداری مشهد در سال جاری برای رفع این نقاط و کاهش تلفات عابران پیاده در تصادفات شهری مشهد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سید مهدی امامی میبدی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در خصوص برنامه سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری به منظور افزایش ایمنی عابران پیاده گفت: هدف سازمان ما جا به جایی ایمن؛ ارزان و پاک انسان و کالا است.

وی افزود: عابران پیاده در این میان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند لذا در سال جاری برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام دادیم تا بتوانیم ایمنی تردد عابران پیاده را ارتقاء ببخشیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهدبا اشاره به آمار تصادفات منجر به فوت در مشهد گفت: در سال 94 بیش از 484 نفر از شهروندان در شهر مشهد در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

امامی میبدی افزود: با انجام برنامه‌های مختلف در سطح شهر در حوزه مهندسی و ایمنی و همچنین فرهنگ سازی توانستیم تعداد افراد فوت شده در تصادفات رانندگی در مشهد را کاهش دهیم به گونه‌ای که این تعداد به 262 نفر در سال 94 رسیده است.

وی گفت: متاسفانه بالغ بر 50 درصد از این تعداد که 130 نفر را شامل می‌شود عابران پیاده و 30 درصد نیز موتورسوار هستند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: آمار تصادفات شهری مشهد در سال 94 نشان می‌دهد که 82 درصد از افراد فوت شده در این تصادفات دارای سطح تحصیلی سیکل به پایین بوده‌اند لذا مشخص می‌شود باید در زمینه فرهنگ سازی ایمنی شهروندان تلاش کرد.

وی با اشاره به آمار مجروحان در تصادفات رانندگی مشهد افزود: در سال گذشته 28 هزار نفر در شهر مشهد در تصادف شهری مجروح شده‌اند که 31 درصد از این تعداد عابران پیاده هستند.

امامی میبدی گفت: از آنجایی که یکی از اولویت‌های کاری سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در سال 95 توسعه حمل و نقل پاک و انسان محور با اولویت دوچرخه و پیاده و همچنین افزایش ایمنی عابران پیاده و کاهش تلفات تصادفات است لذا برنامه‌ریزی‌های ویژه برای این مهم انجام شده است.

وی افزود: در این راستا برای اولین بار در کشور شهرداری مشهد با همکاری بازرسان مورد تایید وزارت راه و شهرسازی معابر و نقاط حادثه‌خیز برای عابران پیاده را شناسایی کرده‌اند تا طبق آن اقدامات اجرایی لازم برای رفع حادثه خیزی این نقاط انجام شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در این اقدام بیش از 66 کیلومتر از معابر شهر مشهد بازدید شد که طی آن 904 نقطه حادثه‌خیز برای عابران پیاده شناسایی شده است.

امامی میبدی تصریح کرد: برخی از این نقاط شامل بولوار توس (جاده قدیم قوچان)، بزرگراه آزادی، بولوار طبرسی، خیابان التیمور، بولوار سرخس و برخی از معابر منتهی به حرم مطهر رضوی است.

وی با اشاره به عوامل موثر در حوزه افزایش ایمنی عابران پیاده گفت: در این حوزه اقدامات مهندسی، اعمال قانون و آموزش و فرهنگ‌ سازی عواملی است که باید در حوزه افزایش ایمنی شهروندان نقش خود را ایفا کنند.

وی در خصوص نصب پل عابر پیاده در معابر مشهد گفت: در پایان سال 93 بیش از 100 نقطه از شهر مشهد نیاز به نصب پل‌های عابر پیاده داشت که در حال حاضر 20 نقطه آن به پل هوایی مجهز شده است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.