سینما در هفته‌ای که گذشت؛

از حمله به شهاب حسینی تا حضور سه تهیه‌کننده در دادسرا

شهاب حسینی بازیگر سینمای ایران به دلیل تقدیم جایزه خود به امام زمان (عج) مورد حمله و فحاشی جریان ضد انقلاب قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سینما در هفته‌ای که گذشت به مراسم استقبال، نشست خبری و تجلیل از عوامل فیلم «فروشنده» سپری شد.  
 
**تقدیم یک نخل طلا و واکنش‌های فضای مجازی
شهاب حسینی جایزه فیلم کن خود را به دلیل آن که در روز تولد امام زمان(عج) گرفته بود به آستان آن حضرت تقدیم کرد و به این دلیل مورد حمله ضد انقلاب قرار گرفت.

ضد انقلاب بعد از شنیدن این خبر آرام نگرفت، برخی با پست های توئیتری موجی از فحاشی ها را به سمت شهاب حسینی روانه داشتند، موضوعی که چندان دور از انتظار نبود، رسانه ها و افرادی که به اصطلاح خود را مدافع حقوق بشر و ارزش های انسانی می دانند در مواردی این چنینی تفکر واقعی خود را نشان می دهند.
 
از سوی دیگر بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی با انتشار پستی از شهاب حسینی و نیت خالصانه اش، از او تقدیر کردند و به ارزش های دینی و ملی وی احترام گذاشتند.
 
در نشست خبری «فروشنده» چه گذشت؟

شهاب حسینی در نشست خبری و پرسش و پاسخ فیلم سینمایی فروشنده در پاسخ به سوالی درباره تیتر روزنامه سعودی مبنی بر اینکه «شهاب حسینی از قاسم سلیمانی خطرناک تر است»، گفت: هرچند عربستان خریدار بزرگی برای اسلحه است اما نتوانسته از لحاظ فرهنگی اثر خوبی در دنیا داشته باشد. آنها حتی هنوز نتوانسته اند حج را درست مدیریت کنند. عربستان خیلی دیر به قدرت فرهنگی ایران پی برده است. فرهنگ ایران سال‌هاست که در دنیا زبانزد است و از این منظر من خوشحالم اما خوشحالی بیشتر من برای این است که مردم خوشحال شدند.تفکر در فیلم های آقای فرهادی حرف اول را میزند و روی ما تاثیر میگذارد و دغدغه فردی ماست.

حسینی درخصوص دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد در جشنواره کن گفت: اصلا تصور جایزه گرفتن نداشتم ولی شبی که فیلم اکران شد مخاطبین از همه جای دنیا بی اغراق 20 دقیقه فیلم را تشویق کردند و این خیلی خوشحالمان کرد. برای من همه چیز از نو شروع شده و کارم بسیار سخت ‌تر شده است.

شهاب حسینی در بخش پایانی صحبت های خود خاطر نشان کرد: جایزه ام را به امام زمان (عج) تقدیم می کنم چون دریافت آن با نیمه شعبان مصادف شد.

اصغرفرهادی نیز درخصوص علت موفقیت فیلم‌هایش در جذب مخاطب گفت: این برای من جای افتخار دارد و دستاورد بسیار بزرگی است که فیلم هایم در کشورم دیده شوند و مخاطبی داشته باشند. سعی کردم بعد از «رقص درغبار» فیلم هایی را بسازم که نه فقط مخاطب خاص که مخاطب عام را جذب کند. کاری که در نگاه اول کمی سخت می نمود. کلا دوست ندارم روزی برسد فیلمی بسازم که دیده نشود و مخاطب نداشته باشد. واقعا کدام کشور دنیا این اندازه فیلم خوب دارد؟ ما نباید خودمان را دست کم بگیریم. من در هیچ جشنواره خارجی صدایم نلرزیده و نگران نبودم. چون اصل و ریشه ام را می شناسم و می دانم از کجا و چه سرزمینی آمده ام. پس سعی نکنیم. خودمان را دست کم بگیریم و کوچک بشماریم. سال ها قبل یک کارگردان خارجی «گاو» را تحسین کرد.
 
اصغر فرهادی و شهاب حسینی توانستند به ترتیب نخل طلای جشنواره کن 2016 را برای بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش اول مرد دریافت کنند.

**تجلیل از عوامل «فروشنده» در خانه سینما
عوامل فیلم «فروشنده»ساخته اصغر فرهادی پس از برگزاری یک نشست خبری  در روز دوشنبه 10خرداد، برای یک مراسم تجلیل به خانه سینما دعوت شدند.

در این مراسم که اصغر فرهادی و ترانه علیدوستی در آن حضور داشتند با غیبت بازیگر برگزیده نخل طلا (شهاب حسینی) برگزار شد.

چهره هایی چون حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، مسعود کیمیایی، رضا عطاران، حبیب رضایی، حمید فرخ نژاد، سیروس الوند، بابک کریمی، رویا تیموریان، محمود کلاری، فرشته طائر پور فاطمه معتمد آریا، آتیلا پسیانی، همایون اسعدیان، مجید مظفری، علی نصیریان و رضا کیانیان در این مراسم حضور داشتند.

اصغر فرهادی پیش از شروع مراسم به عیادت عباس کیارستمی رفته بود.

در این مراسم کارگردان‌ها و عوامل دیگر سینما با اشاره به برچسب خوردن برخی فیلم‌ها با عنوان سیاه‌نمایی از این اتفاق گلایه کردند و آن را ناشی از حسادت و غرض‌ورزی دانستند.
 
** تقدیر انجمن سینما داران از سازمان سینمایی
 
ریس هیئت مدیره انجمن سینما داران، در نامه ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تلاش و حمایت های موثر سازمان سینمایی در بازگشایی خانه سینما و موفقیت های اکران تقدیر و قدردانی کرد.

رونوشت این نامه به رییس جمهور و ریس سازمان سینمایی  نیز ارسال شده است.
 
همچنین انجمن سینما داران از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار تخصیص بودجه مناسب و کافی برای باز سازی و احیای سالن های سینما شدند تا با احیاء و نوسازی سینماها سرویس‌هایی با کیفیت بالا به مخاطبین ارائه شود.
 
**انتخاب رئیس انجمن منشیان صحنه سینمای ایران
   
دهمین مجمع عمومی انجمن منشیان صحنه با انتخاب  زینت رضا، سیمین آزادی،روح انگیز شمس، طاهره قاسمی و گلچهره السادات دانش به عنوان اعضای جدید شورای مرکزی و لادن کسرایی  به سمت بازرس این انجمن و نیز مریم طریقی نژاد و زهرا غلامی (اعضای علی البدل شورای مرکزی) و ماریا میرنژاد (بازرس علی البدل ) برگزار شد. 

در اولین نشست شورای مرکزی جدید برای انتخاب مسئولیت های داخلی انجمن، برای دهمین دروه متوالی زینت رضا که از بدو تاسیس این نهاد صنفی ریاست این تشکل را به عهده دارد مجددا به سمت ریاست انجمن منشیان صحنه ایران برگزیده شد.

علاوه بر این سیمین آزادی به عنوان نایب رئیس و روح انگیز شمس به عنوان خزانه دار انجمن انتخاب شدند.
 
**تعطیلی دوروزه سینما در ایام سوگواری نیمه‌خرداد

 به گفته غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش روز جمعه ۱۴ و شنبه ۱۵ خرداد سینماهای سراسر کشور تعطیل خواهند بود. این تعطیلی در روز ۱۴ خرداد مصادف با روز رحلت رهبر انقلاب به طور کامل و روز پانزدهم  تا ساعت ۱۸ خواهد بود.
 
**معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره مدافعان حرم
نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم شامگاه 10خرداد  با معرفی برگزیدگان بخش های گونانون به کار خود پایان داد.

براساس رای هیات داوران جشنواره، ابراهیم حاتمی‌کیا، مسعود ده نمکی، علیرضا رضاداد، مصطفی رزاق‌کریمی و محمد خزاعی برگزیدگان بخش مستند و نماهنگ جشنواره فیلم مدافعان حرم معرفی شدند. 

این مراسم در سالن همایش‌های سازمان صدا وسیما برگزار شد.
 
**حضور سه تهیه‌کننده در دادسرا
تهیه کنندگان فیلم‌های سینمایی «ابد و یک روز»، «پنجاه کیلو آلبالو» و «کوچه بی‌نام» امروز به دلیل احضار دادسرا در شعبه چهار دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافتند.

گفته می‌شود پخش تیزر تبلیغاتی این فیلم‌ها از شبکه های ماهواره‌ای علت احضار بوده است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار