جام فجر اعتباری جهانی برای وزنه برداری ایران

مسابقات بین المللی وزنه برداری جام فجر طی روزهای 11-13 در تهران برگزار شد

جام فجر اعتباری جهانی برای وزنه برداری ایران به گزارش خبرنگار گروه ورزشی با شگاه خبر نگاران جوان،رقابتهای بین المللی وزنه برداری کاپ فجر با حضور 30 کشور (20 نماینده وورزشکار و 12 تیم به صورت روسای فدراسیونها ،داور ،مربی،ژوریوعوامل فنی) در تاریخ 11 تا 13 خردادسال جاری در تالار وزنه برداری مجموعه  فرهنگی ورزشی آزادی انجام شد.

روز دوشنبه 10 خرداد معرفی تیم ها وکنگره فنی در فدراسیون برگزار شد و در نخستین روز این مسابقات سه شنبه 11 خرداد ساعت 16 رقابتهای دسته  85 کیلوگرم آغاز شد وکیانوش رستمی وزنه بردار کشورمان در این وزن  A توانست رکورد جهان را ارتقا دهد.

وی در یک ضرب اول 170 کیلو گرم ؛در حرکت دوم یک ضرب 173 وانصراف از حرکت سوم یک ضرب وارد دو ضرب شد،کیانوش در این مرحله با بالا بردن 220 کیلو گرم رکورد جهان که دست یک وزنه بردار چینی با 218 کیلو گرم بود شکست دهد.

افتتاحیه این رقابتها بعد از انجام مسابقات گروه B وزن 85 کیلو گرم برگزارشدکه علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری کشورمان ضمن خوش آمد گویی به مدعوین اظهار امیدواری کرد میزبان خوبی برای میهمانان باشیم ونفرات حاضر در این رقابتها در مدت زمان اقامت در ایران اوقات خوشی را سپری کنند.

تاماش آیان دیگر سخنران این مراسم بود وی از دکور مسابقات بین المللی وزنه برداری جام فجر به وجد آمده بود واز تدارک محیطی زیبا برای برگزاری این رقابتها درپایتخت وعواملی که دست به دست داده بودند تا این رقابتها درکشورمان برگزار شود قدرانی وتشکر کردوگفت:ایران قهرمانان قدری در دنیا دارد واین کشور را با مهمان نوازیهای بسیار در جهان می شناسند.

بعد از مراسم افتتاحیه، مسابقات گروه A دسته ی 85 کیلوگرم از ساعت 18.30 دقیقه اغاز شد وکیانوش رستمی پولاد مرد خطه  کرمانشاه با قهرمانی در این وزن وشکست رکورد دینا برای حریفان خود در المپیک برزیل خطو نشان کشید.

در دومین روز مسابقات کاپ فجر وزنه برداران 94 کیلوگرم از ساعت 16 روز چهارشنبه 12 به روی تخته رفتند وسهراب مرادی قهرمان با اخلاق کشورمان در یک ضرب 180 کیلو گرم و در دوضرب 220 کیلو و در مجموع امتیازات 400 کیلو گرم و مدال طلا گرفت تا در جایگاه نخست این وزن بایستد.

رقابتهای دسته ی105 کیلو گرم مسابقات بین المللی جام فجر از ساعت 18.30 این روز آغاز شد ومحمد رضا براری وزنه بردار شایسته ی ایران در یک ضرب 184کیلو گرم مدال طلا ،در دو ضرب 220 کیلو گرم مدال طلا ودر مجموع امتیازات 404 کیلو گرم قهرمان این دسته شد.
در سومین روز یا اخرین روز این مسابقات فوق سنگین ها  روز 13 خرداد از ساعت 16 به روی تخته رفاتند وبهداد سلیمی وزنه بردار ارزنده  ایران که به دلیل سپری کردن دوران نقاهت مصدومیت مدتی از میادین رقابتها دور بود با اقتدار جایگاه نخست وزن به اضافه ی 105 کیلو گرم  رابه خود اختصاص داد.

وی در یک ضرب 205 کیلو گرم مدال طلا،در دوضرب با 225 کیلوگرگرم مدال برنز در مجموع امتیازات با 430 امتیاز وکسب دومین مدال طلا قهرمان شد. 

با انجام رقابتهای فوق سنگین جام فجر نخستین دوره ی مسابقات بین المللی وزنه برداری جام فجرکه با تلاش فدراسیون کشورمان وشخص علی مرادی به گزینشی المپیک ریو به کارخودپایان داد تیم ملی وزنه برداری ایران با 7 وزنه بردار شامل:کیانوش رستمی ،ایوب موسوی ،سهراب مرادی ،علی هاشمی ،محمد رضا براری ،بهادر مولایی وبهداد سلیمی پا به این رقابتها گزاردندکه در نهایت با 4 مدال طلائی کیانوش رستمی دسته ی 85 کیلوگرم با 3مدال طلا، سهراب مرادی در وزن 94 کیلو گرم با 3 مدال طلا،محمدرضا براری  وزنه بردار 105 کیلو گرم با 3 مدال طلا و بهداد سلیمی وزنه بردار به اضافه ی 105 کیلو گرم با 2 مدال طلا ویک مدال برنزوامتیاز تیمی 331 امتیاز  به عنوان تیم قهرمان  کاپ فجر دست یافت وتیم های صربستان با 233 امتیاز وروسیه ی با 210 امتیاز در جایگه های دوم وسوم ایستادند.

مدالهایی که در این مسابقات توضیح شد بدین ترتیب است:
روسیه با 3 مدال نقره و3 برنز
اتریش با 2 مدال نقره و1 مدال برنز
لهستان 1 مدال نقره ویک مدال برنز
صربستان 1 مدال نقره
سوریه یک مدال نقره
ترکیه 1 مدال نقره
قزاقستان با 1 مدال برنز تیم هایی هستند که صاحب این مدالها شدند.
بعد از پایان مسابقات بین المللی  وزنه برداری جام فجرنشست خبری رئیس فدراسیون جهانی  ساعت 19  این روز در سالن کنفراس فدراسیون وزنه برداری برگزار شد وتاماش آیان رقابتهای خوبی انجام شد واز برگزاری مسابقات کاپ فجر در ایران راضی وخوشخال هستم و اینکه ورزشکاران نتایج خوبی گرفتند که باید به آنها تبریک گفت.

وی در ادامه گفت :در این سفر با محود گودرزی وزیر وزارت ورزش وجوانان وکیومرث هاشمی  رئیس کمیته ی ملی المپیک .دکتر ولایتی جلساتی داشتیم وبا ورزشکاران ایران ومحمد بنا مربی معرف کشتی دیدار داشتم واز این ملاقاتها خوشحالم .
آیان تاکید کرد:مدتها بود که منتظر برگزاری مسابقات بین المللی وزنه برداری جام فجر در ایران بودم واین ورزش به همراه کشتی در این کشور موفق عمل کرده است .

وی گفت:تاثیرات برگزاری این رقابتها در ایران را در اینده خواهید دید آرزوی من این است که شما دوباره همه را دوت کنید وعلی مرادی مسابقات جافجر را خیلی خوی برگزار کردوکشورتان توانائیی انجام این رقابتها رادر سطح بین المللی را دارد .
تاماش در پایان خاطرنشان کرد: فدراسیون این مسابقات را مرتب ومنظم برگزار کرد و میزانی ایرانیها سابقه  دیرینه  دارد و مهمان نوازی شما بسیار خوب و عالی بود.

فدراسیون وزنه برداری کشورمان در تلاش است تا رقابتهای جام نامجو را به صورت بین المللی انجام دهد ورایزنیها با فدراسیون جهانی ادامه دارد ودر صورتی که این اتفاق بیافتد که بازحمات علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری کشورمان دور از دسترس نیست دومین رویدا خواهد شد که بعد از مسابقات جام فجر در ایران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار