شستن رکورد یکضرب دنیا دور از دسترس نیست؛

کیانوش رستمی: حالا فقط به طلایی شدن در ریو فکر می کنم

حالا دیگر کیانوش رستمی ما تبدیل شده به وزنه برداری شش دانگ در دسته 85 کیلوگرم که دنیا روی او ورکوردهایش حسابی ویژه باز می کند.

کیانوش رستمی:حالا فقط به طلایی شدن در ریو فکر می کنمبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز که دلاور کرمانشاهی وزنه برداری ایران در خاک ایران توانست رکوردهای دنیا را با دستان پرتوان و تنومندش به نام ایران بشکند و در کتاب تاریخ وزنه برداری جهان جاودانه کند، بیشتر از هر زمان دیگری به رستم وزنه برداری ایران و دشت مرغوبترین نشان بازی های المپیک 2016 ریو در این وزن (85 کیلوگرم) امیدوار شدیم. آری کیانوش رستمی ما در رقابتهای بین المللی جام فجر(گزینشی بازی های المپیک ریو) کاری کرد کارستان تا نام وزنه برداری ایران در این وزن نیز بعنوان داعیه دارجهان در رنکینگ جهانی حک شود. اتفاقی خوش یمن که ثابت کرد حق کیانوش رستمی حتی در رقابتهای جهانی 2015 امریکا نیز طلایی شدن و رکورد شکنی بود.

کیانوش رستمی ملی پوش ارزشمند و طلایی وزنه برداری ایران در رقابتهای بین المللی جام فجر پس از شکستن رکوردهای دوضرب و مجموع جهان در این دسته بی درنگ تمریناتش را استارت زد تا درمسیر آماده سازی اش برای حضوری درخشان در بازی های المپیک 2016 ریو خللی ایجاد نشود. باهمین رویکرد و برای اینکه پس از رکوردشکنی و درخشش رستم وزنه برداری ایران از شرایط حال حاضرتمرینی و بدنی وی مطلع شویم با دارنده نشان طلای جهان و دلاور 85 کیلویی 

سوال : خودت فکرش را می کردی در ایران و پیش چشم هموطنانت رکوردهای جهان را به این زیبایی جابجا کنی ؟

پاسخ : بی تردید من برای هر مسابقه یا تمرینم از قبل برنامه ریزی می کنم وهدف دارم. این مسابقات یعنی جام فجر هم از این قاعده مستثنی نبود. البته مدتی قبل از این مسابقه هم به صورت غیر رسمی رکوردهای جهان را در تمرین شکسته بودم اما خب مسلما شکستن رکورد دنیا در شرایطی که هموطنانم نظاره گر این رکوردشکنی بودندبهترین لحظات زندگی ام بود.اینکه توانستم در خاک کشورم رکوردهای دنیا ر ا بشکنم تا نام ایران سالها در تمامی میادین و در رنکینگ جهانی بدرخشد افتخاری بزرگ است که حقیقتا وصفش در کلام نمی گنجد. من بدون هیچ هراسی به رکورد دوضرب و وزنه 220 کیلوگرمی حمله کردم. باور کنید در شرایطی این رکورد را جابجا کردم که خیلی راحت می توانستم حتی به وزنه هایی بالاتر هم حمله کنم.اما حقیقتا نیازی نبود تا بیش از این به بدنم فشار بیاورم وخودتان شاهد بودید که فقط با ثبت 4 حرکت موفق شدم رکوردهای دنیا را جابجا کنم.

سوال: بعد ازرکوردشکنی در جام فجر و پایان مسابقات استراحتی هم د اشتی یا بلافاصله تمریناتت را استارت زدی؟

پاسخ: الان وقت، وقت تمرین و ممارست برای رسیدن به هدفی بزرگ یعنی کسب افتخار و نشان ارزشمند طلای این دوره از بازی ها درالمپیک برزیل است.بنابراینمن بدون وقفه تمریناتم را بلافاصله بعد از جام فجر آغاز کردم تا در نهایت بتوانم با تلاش بیشتر به هدف اصلی ام که رسیدن به مرغوبترین مدال بازی های المپیک یعنی مدال طلا است دست پیدا کنم.

سوال:الان کیانوش رستمی رکوردار دوضرب و مجموع جهان دردسته 85 کیلوگرم است،آیا برای شکستن رکورد یکضرب جهان نیز برنامه داری؟

پاسخ: همانطوریکه گفتم و شما هم به آن اشاره کردید، نام رستمی بعنوان رکوردار دنیا در این وزن ثبت شده و فعلا همین برای من بعنوان یک ایرانی ارزشمند است .بنابراین در بازی های المپیک مطمئن باشید ابتدا برای دشت نشان طلای این بازی ها برنامه دارم و ان شالله بعد از طلایی شدن ، حتما برای شکستن رکورد یکضرب جهان نیز برنامه ریزی می کنم، چون معتقدم توان جابجا کردن این رکورد را هم دارم.

سوال:علاوه بر تمرکز روی تمرینات شخصی خودت ، نیم نگاهی هم به وضعیت آمادگی رقبا داری؟

پاسخ: حتما همینطور است. چون من هیچ وقت بدون درنظر گرفتن وضعیت و میزان آمادگی رقبا تمریناتم را طراحی نمی کنم. الان هم می دانم که چند رقیب نزدیکم که از کشورهای چین، روسیه و یکی دو کشور دیگر هستند شرایطشان چگونه است و در چه حد از آمادگی بدنی و رکوردی قرار دارند. البته در نهایت بیش از این به وضعیت تمرینی خودم اهمیت می دهم تا در میدان مسابقه با خیال راحت با وزنه ها دست و پنجه نرم کنم.مطمئنا همه رقبا در المپیک با آمادگی کامل و ایده ال به میدان می آیند .بی شک آنهایی در میدان المپیک موفق تر خواهند بود که بهتر تمرین را داشته و درکورس رقابت بهترین وزنه ها را انتخاب و مهار کنند.

سوال: کیانوش رستمی درصورت طلایی شدن در بازی های المپیک 2016 ریوهمچنان قصد دارد در دنیای قهرمانی بماند یا اینکه به خداحافظی هم فکر می کند؟ 

پاسخ: قطعا هر نتیجه ای که در المپیک برایم رخ دهد همچنان می خواهم کارم را ادامه بدهم و برای کشورم درمیادین مختلف افتخارآفرین باشم. ضمن اینکه با توجه به سن و سالی که دارم هنوز زود است بخواهم به خداحافظی از دینای قهرمانی فکر کنم.

سوال: بعنوان یک ستاره در دسته 85 کیلوگرم،آینده سید ایوب موسوی وزنه بردار جوان و باآتیه کشورمان را در این وزن چطور ارزیابی می کنی؟

پاسخ: سید ایوب موسوی وزنه بردار بسیار مستعدی است که جزوسرمایه های ارزشمند وزنه برداری کشورمان هستند. مطمئنا این وزنه بردار جوان باید به خوبی حمایت و هدایت شود تا ان شالله درآتیه ای نزدیک بتواند مهره ای توانمند در این وزن باشد. به شخصه معتقدم این جوان وزنه بردار بسیار مستعد و با اخلاقی است که می تواند در آینده ، حتی در نبود کیانوش رستمی به چهره ای شاخص و پرفروغ برای وزنه برداری ایران مبدل گردد. مطمئناباید بیشتر از این قبیل استعدادهای توانمند حفاظت کرد و باید روی این جوانان کار شود تا در آینده وزنه برداری ایران را بیمه کنند.من هم هرطوری که بتوانم تجربیاتم را دراختیاروزنه برداران جوان و جویای نام قرار می دهم تا درنهایت وزنه برداری ایران همواره در عرصه های مختلف بین المللی سربلند باشد.

سوال : از حمایتها و پشتیبانی فدراسیون وزنه برداری راضی هستی؟

پاسخ: حقیقتا جا دارد از تمامی زحماتی که رییس فدراسیون وزنه برداری در این مدت برای رسیدن من به آمادگی ایده ال انجام داده تشکرو قدردانی کنم. برای رسیدن به المپیک نیز مو به مو برنامه هایم را با آقای مرادی رییس فدراسیون هماهنگ می کنم تا با آمادگی کامل و ایده ال برای حضور در بازی های المپیک 2016 مهیا شوم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iraq
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
بژی کاک کیانوش، پسر غیور کرمانشاهی . . .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
افتخار کرمانشاهیااااااااااا
آخرین اخبار