جهانگرد:

فناوري اطلاعات ابزاري توانمندساز براي اجراي طرح هاي اقتصاد مقاومتي است

رئيس سازمان فناوري اطلاعات ايران، فناوري اطلاعات را ابزاري توانمندساز براي اجراي طرح هاي اقتصاد مقاومتي در كشور است عنوان كرد.

فناوري اطلاعات ابزاري توانمندساز براي اجراي طرح هاي اقتصاد مقاومتي است به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نصراله جهانگرد، رئيس سازمان فناوري اطلاعات ايران با بيان اينكه فناوري اطلاعات به عنوان يك ابزار توانمندساز و كمك كننده براي اجراي طرح هاي اقتصاد مقاومتي است اظهار كرد: اقداماتي كه بر عهده سازمان فناوري اطلاعات در بحث اقتصاد مقاومتي است علاوه بر اين كه به عنوان يك پروژه مستقل به حساب مي آيد، براي ديگرحوزه ها نيز كارايي دارد و آن ها از اين اقدامات به مساوات بهره خواهند برد.

 
وي همچنين با نام بردن پروژه هاي دولت الكترونيك و دولت همراه به عنوان پروژه اقتصاد مقاومتي كه بر عهده سازمان فناوري اطلعاات است خاطرنشان كرد: همانطور كه در افتتاح رسمي پرتال دولت الكترونيك مشاهده شد، هماهنگي هاي لازم براي اين پروژه ها از مدت ها قبل انجام شد و طرح جامع آن در شوراي فناوري اطلاعات به انجام رسيد كه در ادامه نيز در شوراي اجرايي فناوري اطلاعات تقسيم كار آن نيز به سرانجام رسيد.

رئيس سازمان فناوري اطلاعات ايران در ادامه افزود: امسال 20 درصد خدمات دولت الكترونيك در اختيار مردم قرار مي گيرد كه پيش بيني ما بيش از اين مقدار در نظر گرفته شده است.

جهانگرد ضمن اشاره به اهميت اين پروژه ها بيان كرد: از اين طريق مردم مي توانند به سهولت به انواع خدماتي كه در دولت است دسترسي پيدا كنند و اطلاعات بگيرند و اين امر به كاهش زمان و هزينه خدمت مربوطه منجر خواهد شد، در كنار آن سلامت اداري و بهينه سازي نظام اداري نيز به وجود خواهد آمد.

وي تأكيد كرد: برنامه ريزي هاي مربوطه در اين زمينه انجام شده و با پيش بيني هايي كه از گذشته داشتيم اميدواريم گامهايي كه به صورت فشرده پيش روي ما قرار دارد با استحكام پيموده شود و خدمات ملموسي را در اختيار مردم كشور قرار دهيم.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات، رئيس سازمان فناوري اطلاعات در پايان در ارتباط با توليد محتواي مورد نياز در پرتال دولت الكترونيك تشريح كرد: در كشور بيش از صد دستگاه عمده وجود دارد كه اين دستگاه ها اغلب داراي وب سايت هستند؛ اما در پرتال رسمي كشور لازم است تمام خدماتي كه در سايت نشان داده مي شوند از يك استناد حقوقي و فني برخوردار باشند كه براي اين امر، كميته فني متشكل از نيروهاي سازمان فناوري اطلاعات و سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور ايجاد شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.