ديدار خوانساري با رئيس انستيتوی مخابرات افغانستان

خوانساري با محمدشفيع شريفي رئيس انستيتوي تكنولوژی معلوماتی و مخابراتی افغانستان ديدار و گفتگو كرد.

ديدار خوانساري با رئيس انستيتوي مخابرات افغانستان به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ديدار خوانساری و شرفی، كه به منظور انجام تفاهم نامه همكاري چهارشنبه 12 خرداد ماه در محل پژوهشگاه برگزار شد، دكتر خوانساري با اشاره به پتانسيل‌هاي پژوهشگاه در زمينه‌هاي مورد درخواست كشور افغانستان گفت: اين پژوهشگاه مي‌تواند با برگزاري دوره‌هاي آموزشي تخصصي به صورت مجازي و يا اعزام متخصصين و دانشجويان افغاني به پژوهشگاه با انستيتوي مخابراتي افغانستان همكاري نمايد.

وي افزود: متخصصين افغان مي‌توانند با حضور در پروژه‌هاي در حال انجام از تجربيات و دانش محققين پژوهشگاه استفاده نمايند همچنين دو طرف مي‌توانند با انعقاد تفاهم نامه بين وزارتخانه‌هاي ذيربط نسبت به پذيرش دانشجوي دكتري اقدام نمايند.

بنا بر گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات، در اين ديدار رئيس انستيتوي مخابرات افغانستان كه از طرف وزير مخابرات آن كشور پيگير اجراي تفاهم نامه همكاري دوجانبه بين دو وزارت در موضوعات علمي هستند، با اشاره به مشتركات دو كشور همسايه ابراز اميدواري كرد دو كشور بتوانند در آينده همكاريهاي بيشتري در زمينه علمي و آموزشي با هم داشته باشند.

وي افزود: ما مي‌خواهيم اين روابط به صورت منسجم و در قالب تفاهم نامه در زمينه‌هايي از جمله تربيت نيروي انساني متخصص و برگزاري كارگاههاي آموزشي كوتاه مدت و بلندمدت منعقد گردد.

خوانساري همچنين با توجه به وجود آزمايشگاههاي تاييد نمونه در پژوهشگاه، يكي ديگر از زمينه‌هاي همكاري با كشور افغانستان را استفاده از اين آزمايشگاه دانست، كه به همين منظور دكتر محمد شفيع شريفي از آزمايشگاههاي تاييد نمونه پژوهشكده CT بازديد كرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار