آغاز تفسیر سوره "لقمان" توسط تولیت آستان قدس در حرم مطهر رضوی

همزمان با اولین روز از ماه مبارک رمضان،‌ دوره تفسیر سوره مبارک "لقمان" توسط حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی؛‌ ‌تولیت آستان قدس رضوی در حرم مطهر حضرت رضا(ع) آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،‌ در ایام ماه مبارک رمضان برنامه های قرآنی متنوعی چون تفسیر،‌ جزءخوانی،‌ جنگ قرآنی و کرسی تلاوت های مجلسی در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

تفسیر سوره لقمان از جمله برنامه های قرآنی حرم مطهر رضوی است که بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، توسط حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی،‌ در ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد آغاز شد و خیل عظیمی از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از آن بهره مند شدند.

تولیت آستان قدس رضوی در این جلسه به سیر پنجگانه تفسیر قرآن اشاره کرد و مباحث تفسیر لفظی،‌ نقلی و عقلی «بسم الله الرحمن الرحیم» را بررسی کرد.

توجه به مباحث روایی،‌ بررسی آیات مرتبط با بحث، بیان شأن نزول آیات و نتیجه گیری منطقی، از ویژگی هایی بود که حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در تفسیر سوره لقمان بر آن ها تاکید کرد.

‌سلسله جلسات تفسیر حجت الاسلام والمسلمین رئیسی هر روز تا پایان ماه مبارک رمضان بعد از نماز ظهر و عصر در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار می شود.

انتهای پیام//



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار