اهواز؛

شورای اسلامی شهر اهواز پیگیر اعتراضات کارگران شهرداری

نایب رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز گفت: مطالبات کارگران شهرداری تعیین تکلیف و پیمانکاران متخلف معرفی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد باورساد در خصوص تجمع کارگران خدمات شهری شهرداری اهواز مقابل ساختمان شورای شهر اظهار کرد: این تجمع مربوط به کارگران منطقه 1 شهرداری اهواز بوده اما همه کارگران شهرداری برای دریافت حقوق و دستمزد خود با مشکل مواجه هستند و روزانه شاهد اعتراض و تجمع این کارگران هستیم.

وی با تاکید بر پیگیری این مساله از سوی شهرداری اهواز بیان داشت: بر اساس قراردادی که با شهرداری دارند پیمانکاران باید برای کارگران خدمات شهری 2 ماه و برای کارگران فضای سبز 3 ماه تاخیر پرداختی های شهرداری را جبران کرده و حقوق و دستمزد کارگران را به موقع پرداخت کنند، اما این پیمانکاران از قرارداد خود تخطی کرده و دستمزد کارگران را به موقع نمی پردازند.

باورساد از تعیین تکلیف مطالبات کارگران شهرداری تا اوایل هفته آینده و با حضور شهردار اهواز خبر داد و افزود: قرار است که معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز گزارشی از وضعیت مالی پیمانکاران تهیه و ارائه کند تا پیمانکاران متخلف معرفی شوند.

به گفته وی اکنون چند پیمانکار متخلف به حراست شهرداری معرفی شده اند.

نایب رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اذعان داشت: تعلل شهرداری اهواز در پیگیری حقوق کارگران و برخورد با پیمانکاران متخلف باعث نارضایتی کارگران شده که در روزهای اخیر نمونه ای از تجمع در این باره را شاهد بودیم.

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه اغلب کارگران شهرداری حدود 4 ماه حقوق عقب افتاده دارند خاطرنشان کرد: برخی از کارگران حقوق اسفند 1394 را دریافت کرده اند این در حالی است که حقوق آن ها در حدود 8 تا 10 میلیون ریال است و علاوه بر مشکلات معیشتی موجود، فرارسیدن ماه رمضان نیز نیازهای آن ها را بیش تر کرده است.

بر اساس این گزارش، تعدادی از کارگران خدماتی منطقه یک شهرداری اهواز 16 خرداد در مقابل ساختمان شورای شهر و تعدادی از کارگران منطقه 5 فضای سبز نیز در مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند.

دلیل این تجمع تاخیر چند ماهه در پرداخت حقوق عنوان شده است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.