کرمان؛

909فرصت شغلی جدید در کشاورزی کرمان

78 طرح کشاورزی با اعتبار 824 میلیارد ریال در هفته جهادکشاورزی افتتاح می شود.

909فرصت شغلی جدید در کشاورزی کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان سعیدی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه 21 تا 27 خرداد هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است گفت : با افتتاح این طرح ها 909 فرصت شغلی در شهرستان های استان ایجاد می شود.

وی افزود : از این 78 طرح ، 15 طرح مربوط به دامپروری ،42 طرح مربوط به آب و خاک ، 9 پروژه زیربنایی کشاورزی ،6 طرح مربوط به شیلات و 6 طرح مربوط به صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

رییس جهادکشاورزی استان به خشکسالی در سال های اخیر در استان کرمان اشاره و خاطرنشان کرد : این سازمان پیگیر تجهیز کردن باغ ها و مزارع به سیستم های آبیاری تحت فشار و پوشش کانال های انتقال آب است تا در مصرف آب صرفه جویی شود.

وی با توجه به اهمیت مسئله ی کم آبی در استان گفت : 23 طرح آبیاری تحت فشار در سطح 1429 هکتار ایجاد شده است .

سعیدی به دیگر پروژه های قابل افتتاح اشاره کرد و گفت : ساخت استخر ذخیره آب ، 7 طرح لوله گذاری به طول 4550 متر، 3طرح کانال ، 2 طرح مرمت قنات به طول 1100 متر و 300 هکتار تسطیح اراضی از پروژه های قابل افتتاح در بخش آب و خاک می باشد.

وی افزود : 2طرح پرورش گاو شیری ، 10 طرح مرغداری ،یک طرح پرورش شترمرغ ،یک طرح پرورش ماهیان سردآبی ، چهارطرح پرورش ماهیان گرمابی ، یک طرح پرورش ماهیان خاویاری ، 6طرح احداث گلخانه ، 2طرح کشت خرمای پیارم ، افتتاح یک سردخانه از طرح هایی است که در هفته جهادکشاورزی به بهره برداری می رسند.

سعیدی در پایان گفت : در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی یک طرح تولید نئوپان از سرشاخه های خرما در شهرستان نرماشیر کلنگ زنی می شود.
برچسب ها: طرح ، آبیاری ، تسطیح ، کشاورزی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار