ارومیه؛

اهتمام معادن طلا و سنگ به ایجاد اشتغال برای جوانان تکاب

فرماندار تکاب گفت: معادن و کارخانه های طلا و سنگ باید بیش از گذشته به ایجاد اشتغال و به کارگیری جوانان و متقاضیان کار در این شهرستان اهتمام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه  ایرج ثقفی اظهار کرد: فعالیت معادن و کارخانه های طلا و سنگ در تکاب باید مطابق قانون انجام شود و این واحدها در زمینه اشتغال جوانان این منطقه با برنامه ریزی مدون اقدام و تلاش کنند.

وی بیان کرد: فعالیت کارخانه های طلا و معادن سنگ باید به گونه ای باشد که علاوه بر ایجاد رونق اقتصادی در این شهرستان، موجب رفع بیکاری در منطقه و اشتغال جوانان نیز شود.

ثقفی همچنین با اعلام اینکه مجوز احداث 10 واحد کارخانه سنگبری در تکاب صادر شده است، گفت: معادن سنگ باید حتما در کنار محدوده فعالیت خود نسبت به راه اندازی کارخانه های فرآوری سنگ نیز اقدام کنند.

وی ادامه داد: اگر واحدهای معدنی به این کار اقدام نکنند، فعالیت آنها در تکاب متوقف خواهد شد.

وی اضافه کرد: راه اندازی کارخانه های سنگبری موجب تحول اقتصادی و افزایش تولید و اشتغال و زمینه ساز رفع محرومیت در تکاب خواهد شد.

ثقفی با اشاره به مسائل پیش آمده در چند روز اخیر در زمینه مجازات تعدادی از کارگران معدن طلای آق دره با تاکید بر بی اطلاعی فرمانداری تکاب از اجرای احکام کارگران اظهار کرد: جوسازی ها در مورد دخالت فرمانداری تکاب در خصوص اجرای حکم مجازات کارگران غیر واقعی بوده و مدیریت اجرایی تکاب همواره از حقوب کارگران دفاع کرده است.

وی گفت: تاکنون چندین بار مشکلات مربوط به پرداخت نشدن حقوق کارگران کارخانه های طلای زره شوران و آق دره و شهرداری تکاب از طریق فرمانداری این شهرستان حل شده و معوقات کارگران پرداخت شده است.

فرماندار تکاب افزود: با تمهیداتی که طی چند روز اخیر از سوی فرمانداری تکاب انجام شده، مقرر شده تا وضعیت اشتغال و مطالبات صنفی کارگران به وضعیت سال 93 و پیش از تشکیل پرونده قضایی بازگردد تا آنها بتوانند از شرایط بیمه بیکاری بهره مند شوند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: طلا ، سنگ ، تکاب ، معادن ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.