کرمانشاه؛

هنرهای ماندگار

کدبانوی خانه که باشی برایت فرقی نمی کند که مدام کوچ کنی یا یکجانشین باشی گرمای خانه ات را با هنر زیبای دست هایت گرمتر می کنی.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ خانم صالحی بافنده کرمانشاهی می گوید: این نخ و نی را به همراه خانم های دیگر از شهرستان تهیه می کنداین بانوان عشایری به حفظ سنت ها علاقمندند است و زندگی یکجا نشینی مانعی برای فراموش کردن این هنر زیبا نشده است

وی می گوید:این هنر برای نسل های آینده به جا گذاشته شود بهتر است .

البته این زنان هنرمند گلایه هایی هم داشتند آنها می گویند:هیچ کس از آنهاخرید نمی کند اگر یک کارگاهی به آنها بدهند آنها می توانند کارآموز بگیرند و خرج خود را در بیارندو کار را رونق دهند.

حیدری معاون میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه گفت:یکی از سیاست های سازمان رشته هایی که در حال منسوخ شدن هستند را احیا کند و سازمان تمهیداتی را در این زمینه اندیشیده است.

چیغ بافی هنری است که پا از زندگی عشایر فراتر نهاده و به خانه های مردم شهر آورده است خانم الفتی مربی و بافنده این هنر با یاد گرفتن این هنر کارگاه زده است و می گوید 16 سال است این حرفه را ادامه می دهد و 20 نفر هم کارآموز دارد و از شغل خودش هم راضی است حالا دیگر باید امیدوار بود با سخت کوشی این زنان هنرمند این هنر روفق بگیرد .


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، کدبانو ، کوچ ، یکجا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.