اهواز؛

تشريح وضعيت آب مخزن سد مارون به مسئولان بخش جايزان و شهرستان اميديه

در ادامه روند آگاهی سازی سازمان ها و ارگان های مختلف از وضعیت آب حوضه مارون، مدیر جهاد کشاورزی امیدیه و بخشدار جایزان از شرکت بهره برداری مارون بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیر عامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون در این بازدید گفت: رشد روز افزون بیابان ها، تغییر الگوی بارش کشور، افزایش دما، روند کاهشی بارش ها و افزایش فعالیت های صنعتی انسان، عوامل مهم و معناداری است که نشان از وقوع پدیده تغییر اقلیم دارند.

علی مکاری بهبهانی افزود: با توجه به روند رو به رشد جمعيت، مسئله تأمين غذا و نياز به افزايش توليد در بخش کشاورزی بيش از پيش ضرورت پيدا کرده که این امر به برداشت هاي بي رويه از منابع آبی در سال هاي گذشته و افت کمي و کيفي شديد در اين منابع منجر شده و کشاورزي پايدار را در معرض خطر جدي قرار داده است.

وی خاطر نشان کرد: براساس گزارش ها، میزان هدر رفت آب در ایران بسیار بیشتر از مقیاس جهانی است و 80 درصد اتلاف منابع آب در کشور به دلیل عدم استفاده از شیوه های نوین آبیاری در بخش کشاورزی صورت می گیرد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون تصریح کرد: با توجه به استفاده بیش از حد انرژی و کاهش منابع آبی، اصلاح الگوی مصرف و به کارگیری تکنولوژی های پیشرفته در زمینه مصرف آب در بخش های مختلف، مناسب ترین و منطقی ترین راه حل برای گذر از بحران های موجود به نظر می رسد. بنابراین می بایست مديريت صحيح در برداشت از منابع آب و افزايش بهره وري را بطور جدي در برنامه خود قرار دهيم.

در پايان اين نشست، مدير جهاد كشاورزي اميديه و بخشدار جايزان، در بازديد از سد مخزني مارون با مشاهده وضعيت آبي حوضه مارون، از كمبود منابع آب موجود سد مخزني مارون مطلع و چگونگي ميزان آب خروجي سد و شيوه هاي انتقال آب براي آنان تشريح شد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.