اهواز؛

اجرای طرح آبرسانی به 25 روستا و 2 شهر گتوند

فرماندار گتوند گفت: طرح آبرسانی به 25 روستا و 2 شهر این شهرستان در حال اجرا می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید مجید صالحی با اشاره به روند اجرای طرح آبرسانی به شهرهای جنت مکان و سماله و 25 روستای این شهرستان بیان کرد: پیش بینی می شود این طرح تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

وی افزود: عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی به روستاهای بخش عقیلی توسط اداره آب و فاضلاب روستایی گتوند از سال 1388 شروع شده و با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی است که قرار است فاز اول و دوم این مجتمع در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

صالحی با اشاره به اینکه اعتبار این طرح از محل تملک دارایی، منابع استانی آبرسانی به روستاها، بودجه سال 90، ماده 100 قانون بخشی از مقررات دولت، ماده 12 سازمان مدیریت بحران، ماده 180 برنامه پنجم و صندوق توسعه ملی تامین شده است اظهار داشت: برای اجرای این پروژه 17میلیار ریال اعتبار تامین شده است.

فرماندار گتوند خاطر نشان کرد: با تکمیل این پروژه 21 روستا و شهرسماله در بخش عقیلی گتوند از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند.

صالحی در ادامه از توسعه و بازسازی تاسیسات آب جنت مکان - چغامله خبر داد و اذعان داشت: عملیات اجرایی این پروژه از سال 88 آغاز شده است و با 70درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت می باشد و فاز اول این پروژه در هفته دولت افتتاح شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان گتوند با بیان اینکه جهت اجرای این پروژه بیش از 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات خاص توسعه استان، تملک دارایی، 2درصد درآمد نفت ، ماده 180نمایندگان درسال 93 و ماده 180قانون برنامه پنجم هزینه شده است اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح 4 روستا و نیز شهر جنت مکان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.

سید مجید صالحی با تقدیر و تشکر از زحمات و پیگیری اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان گتوند گفت: گام نخست طرح آبرسانی به شهر جنت مکان و سماله و 25 روستای شهرستان گتوند شامل حفر و تجهیز 1 حلقه چاه عمیق در طرح جنت مکان و 2 حلقه چاه در طرح عقیلی همچنین تجهیز و اجرای شبکه انتقال، مخزن هوایی، نصب انشعاب آب خانگی و سایر بخش ها می باشد.

شهرستان گتوند با 74 هزار نفر جمعیت در شمال استان خوزستان واقع شده که دارای 2 بخش مرکزی و عقیلی و 5 شهرگتوند، صالح شهر، ترکالکی، جنت مکان، سماله و نیز 45 روستا می باشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.