اصفهان؛

کاهش میزان آب طرح آبرسانی شهرضا به 80 لیتر در ثانیه

میزان آب تولیدی در طرح آبرسانی شهرضا در اثر خشکسالی های چند سال اخیر به 80 لیتر در ثانیه رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر اداره آب و فاضلاب شهرضا گفت: در حالیکه ظرفیت این خط برای انتقال آب500 لیتر بر ثانیه است اما متاسفانه به خاطر جبران کمبود آب ما بقی نیاز آب شرب شهر از 15 حلقه چاه تامین می شود.
سید محمد حسین صالح تصریح کرد: متاسفانه امسال افت منابع آب شهرضا زود تر از سال گذشته آغاز شده و به دلیل تداوم خشکسالی شرایط امسال سخت تر خواهد بود.
وی از سلامت کامل آب آشامیدنی شهرستان خبر داد و بیان کرد: کیفیت و سلامت آب خط قرمز ما بوده و آب شرب شهرضا کاملا سالم و مورد اطمینان است.
مدیر آبفای شهری شهرضا ادامه داد: با توجه به اقدامات صورت گرفته، یک حلقه چاه جدید در محوطه چاه های شهرضا حفر شده که امیدواریم تا دو هفته آینده وارد مدار بهره برداری شود.
صالح اظهار داشت: برای عبور از تابستان امسال، و مدیریت مطلوب بحران آب، نیازمند مشارکت جدی و همگانی شهروندان در خصوص مصرف بهینه آب هستیم.
وی با انتقاد از افزایش مصرف آب در ادارات شهرضا در یک سال گذشته افزود: می طلبد تا همه شهروندان و مسئولین توجه بیشتری به صرفه جویی در مصرف آب داشته باشند.
مدیر اداره آب و فاضلاب شهرضا، گفت: با اقدامات ساده ای مانند تعویض شیر آلات فرسوده، استفاده از لوازم کاهنده مصرف همچون دوش های کاهنده مصرف، پوشش کولر های آبی، خودداری از شست و شوی حیاط، خودرو و معابر با آب شرب و کنترل آبیاری فضای سبز خانگی می توان از هدر رفت بیش از حد آب جلوگیری کرد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار