شهریان:

حضور پنجاه درصدی بانوان در المپیک 2020 در دستورکار قرار می گیرد

معاون امور ورزش بانوان به اجرایی شدن دستورالعمل کمیته بین المللی المپیک مبنی بر حضور مساوی ورزشکاران زن و مرد در المپیک 2020 تاکید کرد.

حضور پنجاه درصدی بانوان در المپیک 2020 در دستورکار قرار می گیردبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رباب شهریان با اشاره به دستور کار «المپیک 2020» ابلاغی از سوی کمیته بین المللی المپیک به فدراسیون های ورزشی، گفت: یکی از نکات این دستورالعمل حضور در بازی های المپیک به صورت مساوی برای ورزشکاران زن و مرد است.

معاون امور ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان با بیان این که در این بخش اعلام شده که کمیته بین المللی المپیک با همراهی فدراسیون های المپیکی تلاش خواهد کرد تا تعداد ورزشکاران زن حاضر در بازی ها به 50 درصد برسد، افزود: با توجه به این موضوع به نظر می رسد شرایط مساعدی برای فدراسیون های ملی فراهم شود تا با استناد به این بخش نسبت به رایزنی در مورد اخذ مجوزهای لازم برای حضور بانوان با حجاب اسلامی در حد گسترده تر از گذشته اقدام کنند.

وی این حضور 50 درصدی بانوان در بازی های المپیک را برای کشورهایی که ورزشکاران زن در پائین ترین حد مشارکت حضور می یابند امری قابل تامل توصیف کرد و گفت: با توجه به ملاحظاتی که به این بخش در برنامه «دستور کار2020 »اختصاص یافته زمینه های قانونی لازم برای طرح در خواست و پیگیری مصرانه آن باید در دستور کار فدراسیون های ملی کشورهای اسلامی طی یک برنامه 8 ساله قرار گیرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در امور ورزش بانوان به توصیه «دستور کار 2020 » تاکید کرد و افزود: بر مبنای آن، فدراسیون های ملی در این خصوص با فدراسیون های بین المللی خود جهت یافتن راه کارهای مناسب برای مشارکت گسترده ورزشکاران زن کشورهای اسلامی با پوشش لازم مذاکرات جامع داشته باشند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار