بهای نفت به پایین‌ترین سطح در یک هفته گذشته رسید

تقویت ارزش دلار و ازسرگیری فعالیت حفاری چاه‌های نفت در آمریکا موجب شد بهای نفت به پایین‌ترین سطح خود در یک هفته گذشته برسد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ؛ بهای نفت در نخستین ساعات اولین روز کاری هفته با کاهش همراه بود و به پایین‌ترین سطح در یک هفته اخیر رسید.

نفت برنت دریای شمال در نخستین ساعات از روز دوشنبه با 74 سنت کاهش 49 دلار و 80 سنت در هر بشکه معامله شد. این در حالی بود که نفت دریای شمال هفته گذشته با رسیدن به مرز 53 دلار، به بالاترین سطح از نوامبر سال گذشته میلادی (آبان سال 94) رسید.

نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز هفته گذشته وارد کانال 50 دلاری شد؛ ولی روند نزولی ارزش آن از روز پنجشنبه آغاز شد. نفت پایه آمریکا امروز با 86 سنت کاهش 48 دلار و 21 سنت دادوستد شد.

تقویت ارزش دلار و ازسرگیری فعالیت حفاری چاه‌های نفت در آمریکا موجب شد بهای نفت به پایین‌ترین سطح در یک هفته گذشته برسد. رشد 1.3 درصدی ارزش دلار باعث شد کشورهای واردکننده با توجه به گران‌تر تمام شدن نفت از واردات این کالا خودداری کنند و تقاضا برای طلای سیاه کاهش یابد. به‌علاوه، کاهش حجم ذخایر نفتی آمریکا این کشور را بر آن داشته تا با نظارت بر 1000 چاه حفاری نفت و ازسرگیری فعالیت آنها، منبعی برای افزایش ذخایر خود کسب کند.

از سوی دیگر، رشد اقتصادی در کشورهای منطقه آسیا، کاهش تقاضا و به دنبال آن افزایش تولید نفت ایران از دیگر دلایل کاهش بهای نفت در نخستین روز هفته جاری عنوان شده است. ایران در نظر دارد با بهره‌گیری از شرایط پسابرجام و جذب بازارهای نفت، تولید روزانه خود را به سال 2011 بازگرداند. وزیر نفت ایران چندی پیش اعلام کرد تا سال آینده تولید روزانه نفت ایران به 4 میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار