شهرکرد؛

روزه برای مبتلایان به ديابت و نارسايی پيشرفته كليه مضر است

متخصص داخلی و فوق تخصص كليه و دياليز در چهارمحال و بختياری گفت: روزه برای افراد مبتلا به ديابت و مراحل پیشرفته نارسايی كليه مضر است.

روزه برای مبتلایان به ديابت و نارسايی پيشرفته كليه مضر است
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی استان چهارمحال و بختياری؛ دكتر ليلا محمودنيا افزود: روزه برای بيماران ديابتي و كليوی به ترتيب منجر به اختلال كنترل قند و كمبود شديد آب بدن مي‌شود.

وی، آسيب ديدن كليه را از ديگر عوارض مزمن تشديد بيماری ديابت برشمرد و افزود: درون كليه ميليون‌ها رگ كوچك و ظريف خون وجود دارد که ديابت مي‌تواند موجب آسيب ديدن اين رگ‌ها و در نتيجه آسيب به كليه شود.

این متخصص داخلی و فوق تخصص كليه و دياليز، روزه گرفتن براي بيماراني كه در مراحل اوليه نارسايي كليه هستند را نيز مضر دانست و گفت: اين بيماران تنها در فصل زمستان که تعريق و كراتين خون بالا نداشته باشند، می توانند روزه بگيرند.

محمودنيا خاطر نشان كرد: بيماران مبتلا به فشار خون هم در صورتی که با تجويز پزشك داروهاي خود را در فواصل ميان سحر و افطار مصرف كنند، مي‌توانند روزه بگيرند.

وی یادآور شد: كسانی كه علي‌رغم داشتن بيماري‌های مذکور روزه می گیرند، هنگام افطار بايد از غذاهای كاملاً بي‌نمک و بخارپز شده استفاده كنند.


انتهای پیام/ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.