برگزاری برنامه های متنوع و جذاب قرآنی در مناطق و محلات مشهد

برنامه‌های متنوع قرآنی در ماه مبارک رمضان از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در حال اجراست.

برگزاری برنامه های متنوع و جذاب قرآنی در مناطق و محلات مشهد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: ماه مبارک رمضان یکی از فرصت‌های کم‌نظیر برای گسترش و انتقال مفاهیم قرآنی است که برای این منظور، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تدارک برنامه‌های متنوع و جذاب محتوایی دیده است.

میثم مرادی با بیان این‌که ویژه‌برنامه‌های قرآنی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در قالب‌های اجتماعات و محافل، فعالیت‌های ورزشی، مسابقات، نمایشگاه‌ها و ... طراحی‌شده، ادامه داد: نسيم وحي، محافل قرآني، جنگ های قرآني، برپایی شهربازي «مقاومت»، پاتوق‌های فرهنگي ورزشي محله با محوریت قرآن در سالن های ورزشی شهرداری و زمین های روباز، برنامه کوه‌پیمایی مثل کوه استوار، مسابقه‌ شهری زير سايه قرآن و اجرای نمايش «روايت گوهرشاد»، از اصلی ترین این برنامه ها به شمار می رود.

وی گفت: از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان می توان به برپایی سفره های نذر افطار، برپایی‌ غرفه‌های متنوع بچه‌های رمضان برای کودکان در پارک کوهسنگی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی با عنوان «ضيافت مقاومت»:، مشاوره دینی با عنوان «عطر معرفت» در بوستان ها، جام گل کوچک بچه‌های مسجد و حضور در مناطق بازسازی شده دفاع مقدس و روایت جنگ با عنوان «جبهه همين نزديکي است»، برگزاری پاتوق های سرود مردمی در پارک ها و معابر عمومی سطح شهر اشاره کرد.

قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد افزود: فضاسازی شهری با موضوعات مرتبط با ماه مبارک رمضان، طراحی و جانمایی المان، تولید کتابچه ادعیه ماه رمضان و آثاری با موضوع قدس و فلسطین از دیگر فعالیت های معاونت فرهنگی در ماه مبارک رمضان است.

مرادی از برنامه «نسیم وحی» به‌عنوان محوری‌ترین برنامه این معاونت در ماه مبارک رمضان یاد کرد و گفت: برگزاری مراسم و محافل محلی و پارکی یکی از ظرفیت‌های مناسب و مطلوب برای انتقال مفاهیم و پیام‌های آموزشی و معارف دینی به شهروندان مشهدی است.

وی افزود: بالا بردن شاخص سرمایه اجتماعی، افزایش مشارکت مردم و شهروندان، ایجاد فضای معنوی و روح‌بخش برای خانواده‌ها، تقویت همگرایی و همدلی در محلات از جمله ثمرات برگزاری محافل محلی است که نسیم وحی از جمله این محافل به شمار می‌رود.

قائم‌مقام معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد به بیان دلایل برگزاری این محفل قرآنی پرداخت و گفت: تجربیات و سوابق سال‌های گذشته نشان می‌دهد که اجرای این نوع محافل از یک‌سو باعث اقبال عمومی شهروندان شده و از سوی دیگر نیز به دلیل بُعد محلی آن، سبب گسترش معارف و فرهنگ قرآنی در بین شهروندان شده است.

مرادی خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان سال 95 نیز با تأکید بر فعالیت‌های ابتکاری و همچنین استفاده از تجربیات سال‌های گذشته برای هفتمین سال پیاپی، شهرداری مشهد اقدام به برپایی محافل انس با قرآن با عنوان «نسیم وحی» کرده است.

وی ، آشنا کردن نسل جوان با ارزش‌های اسلامی قرآنی را اصلی‌ترین هدف برپای محافل نسیم وحی عنوان کرد و گفت: پیروی از آموزه‌های قرآنی و انس هرچه بیشتر افراد به خصوص جوانان با کلام نورانی وحی، ترویج فرهنگ و معارف قرآنی در سطح عمومی جامعه، ایجاد زمینه مناسب جهت ترتیل خوانی یک جزء قرآن کریم در شب‌های ماه رمضان در فضای باز، ایجاد محیطی مفرح و معنوی برای شهروندان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در پارک‌ها و گسترش فضائل اخلاقی و رشد معنوی جامعه از دیگر اهداف برپایی محافل قرآنی محلی است.

قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد افزود: ترتیل خوانی یک جزء قران کریم، قرائت مجلسی توسط قاریان نوجوان و جوان هر محله، بیان احکام روزه، سخنرانی کوتاه تربیتی، روایتگری داستان‌های قرآنی و همچنین برپایی ایستگاه‌های جانبی، خوداشتغالی محلی، فروش محصولات خانگی، غرفه کودک و مشاوره، بخش‌های مختلف نسیم وحی خواهد بود.

مرادی به بوستان‌های محل برگزاری این ویژه‌برنامه اشاره کرد و گفت: بوستان‌های کوهسنگي، ملت، غدير، حجاب، نيلوفر آبي، بهشت، رجا، خورشيد، امت، بهار و وفا، بوستان‌های میزبان این محفل قرآنی هستند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار