نمایندگان جمهوری خواه در تلاش برای توقف ترامپ/ احتمال نامزدی فردی دیگر

چند تن از نمایندگان جمهوری خواه آمریکا می‌کوشند مانع انتخاب ترامپ به عنوان نماینده این حزب شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه واشنگتن پست، چند تن از  نمایندگان جمهوریخواه در گردهمایی جمهوری خواهان در تدارک برنامه ای هستند تا مانع شرکت دونالد ترامپ در مجمع حزب شود. این درحالی است که تاکنون، این سازمان یافته ترین تلاش برای متوقف کردن یک تاجر (ترامپ) از نامزدی حزب است. 

بر این اساس، این نمایندگان که از اظهارات اخیر ترامپ در خصوص کنترل اسلحه، حملات نژاد پرستانه وی به یک قاضی فدرال و آرای رو به کاهش وی خشمگین هستند، به این جمع بندی رسیده اند که او به اندازه کافی محافظه کار نیست و ظرف ماه آینده یک جمهوری خواه معقول تر خواهند یافت. آن ها قصد دارند برخلاف قوانین حزب، اجازه دهند نمایندگان، صرف نظر از این که چه کسی سرشماری یا انتخابات اولیه را برده است، به هر که می خواهند رای دهند.

مفسران و اصحاب رسانه که مدت هاست بر تعویض ترامپ پافشاری می کنند این کارزار جدید را به راه نینداخته اند بلکه کارزار به ابتکار تنها کسانی به راه افتاده است که توان تغییر قوانین حزب جمهوریخواه را دارند. بسیاری از افراد دخیل در این جنبش در ابتدا از سناتور تد کروز، نماینده تگزاس حمایت می کردند اما اکنون می گویند نامزد خاصی مد نظرشان نیست و از هیچ کدام از نامزدهای شکست خورده خط نمی گیرند.

نماینده جمهوری خواه کلرادو که در راس این کارزار است گفت:  شعار این کارزار «هرکس جز ترامپ» است. هیچ کس خبرندارد چه کسی قرار است انتخاب و اعلام نامزدی کند ولی ما نگرانی درباره این موضوع نداریم. ما این کار را می کنیم تا مطمئن شویم او به چهره حزب ماتبدیل نمی شود.»

این گزارش می افزاید: موج تازه موضع گیری های سازمان یافته علیه ترامپ در حالی به راه افتاده است که جمهوری خواهان، هر روز بیشتر از دیروز اعلام می کنند از ترامپ حمایت نخواهند کرد. علاوه بر این، پل دیویس رایان، نماینده رئیس مجلس نمایندگان که رئیس گردهمایی ملی جمهوری خواهان است طی اظهاراتی که روز جمعه منتشر شد گفت نمایندگان جمهوری خواه مجلس باید در خصوص حمایت یا عدم حمایت از ترامپ «به عقل خود رجوع کنند». 

ترامپ نامزد کنونی جمهوری خواهان برای ریاست جمهوری آینده آمریکا، تا کنون جنجال ها و حاشیه های بسیاری به پا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار