آتلانتیک: دلایل تنفر رأی‌دهندگان از هیلاری شیاد و دونالد خطرناک چیست؟

به نوشته آتلانتیک، دونالد ترامپ نه تنها در میان دموکرات‌ها منفور است، بلکه در میان اعضای حزب خود نیز مخالفان بسیاری دارد.

آتلانتیک: دلایل تنفر رأی‌دهندگان از هیلاری شیاد و دونالد خطرناک چیست؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی مجله آتلانتیک در مطلبی نوشت: بنابر نظرسنجی انجام‌شده بوسیله واشینگتن پست و ای‌بی‌سی نیوز، نامزدهای نهایی احتمالی دو حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بیش از آن که طرفدار داشته باشند، مخالف دارند. سه چهارم دموکرات‌ها حامی کلینتون و اکثریت آن‌ها از ترامپ متنفر هستند. در طرف دیگر، بیشتر جمهوریخواهان نه تنها از کلینتون، بلکه از نامزد حزب خود نیز متنفرند.

محبوبیت هر دو نامزد اواسط سال 2015 رو به افول گذاشت و از آن زمان نیز به همان شکل باقی مانده است. هیلاری شیاد و دونالد خطرناک، القابی است که این دو نامزد با آن‌ها شناخته می‌شوند. شرکت «مورنینگ کانسالت» برای فهمیدن دلایل تنفر مردم از این دو نامزد، یک نظرسنجی با مشارکت 2 هزار نفر از افراد واجد شرایط شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار کرد.
 
بنابر این مطلب، در نظرسنجی مذکور از افراد خواسته شد نام نامزدی را که از آن متنفرند بنویسند و سپس دو دلیل را از میان گزینه‌های انتخاب‌شده برای توجیه تنفر خود انتخاب کنند. نتایج نشان داد بیشتر افرادی که از هیلاری کلینتون تنفر دارند، او را فردی غیرقابل‌اعتماد می‌دانند و فکر می‌کنند فاسد است. اما درباره ترامپ چنین اجماعی وجود نداشت و دلایل مختلفی از سوی شرکت‌کنندگان برای تنفر از او ذکر شد.

حدود نیمی از افراد شرکت‌کننده کلینتون را غیرقابل‌اعتماد و یکی از بزرگترین نگرانی‌های خود دانستند. بیش از یک سوم این افراد نیز او را فردی فاسد خواندند. 21 درصد اعلام کردند او طرفدار حزب باد است که در واقع به همان مسئله غیرقابل‌اعتماد بودن وی بازمی‌گردد. اما جز تعدادی انگشت‌شمار، هیچ یک از این افراد درباره قابلیت‌ها یا مهارت او در کار سیاست تردیدی نداشتند. و در نهایت به طور تقریبی می‌توان گفت هیچ یک از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی مذکور وزیر خارجه سابق آمریکا را فردی نژادپرست ندانستند.

اما شرایط درباره ترامپ متفاوت است و افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی از او به دلایل متنوع‌تری متنفرند. یک چهارم این افراد نژادپرستی ترامپ را مشکل اصلی وی خواندند. 20 درصد قابلیت و توانایی او را برای اداره آمریکا زیر سؤال بردند. در مجموع بنابر نتایج این نظرسنجی، 6 ویژگی کلینتون در مقابل 10 ویژگی ترامپ برای مردم آزاردهنده است.  

اگر بپذیریم دانستن یک مشکل نخستین مرحله برای حل آن است، این اطلاعات می‌تواند به دو نامزد در رفع نواقص خود برای جلب حمایت بیشتر مردم کمک کند. اما در عوض بر اساس گزارش ماه گذشته نیویورک تایمز، دو نامزد بیشتر از این که به دنبال تغییر خود باشند، درصدد استفاده از مشکلات طرف مقابل برای جلب آرا هستند.  

به طور مثال، کلینتون می‌کوشد با استفاده از سوء‌شهرت ترامپ در میان زنان، در انتخابات کارولینای شمالی پیروز میدان شود. بنابر نتایج این نظرسنجی، هر دو طرف هواداران و مخالفانی دارند. اما نکته مهم این است که هیچ یک قصد ندارند یا شاید هم نمی‌توانند روش خود را عوض کنند.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار