ضمن اشاره به نبود شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری؛

اعلام امادگی لوک اویل برای بازگشت به ایران

رئیس دومین شرکت بزرگ نفتی روسیه برای سرمایه‌گذاری مجدد در طرح‌های نفتی ایران اعلام آمادگی کرد.

اعلام امادگی لوک اویل برای بازگشت مجدد به ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی پلاتس نوشت:  واگیت الکپروف، رئیس شرکت نفتی لوک اویل، اعلام کرد این شرکت آماده بازگشت مجدد به ایران است و امیدوار است قوانین لازم به زودی در ایران در رابطه با قراردادهای نفتی بین‌المللی تصویب شود. 

رئیس دومین شرکت بزرگ نفتی روسیه که در حاشیه مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ روسیه صحبت می‌کرد همچنین گفت ایران می‌تواند قانونی را تصویب کند که به شرکتهای خارجی اجازه می‌دهد تا پایان سال، در طرح‌های ایران سرمایه گذاری کنند.

البته وی فورا اشاره کرد تا زمانی که این قانون تصویب نشود، هیچ گام اساسی و جدی برای سرمایه گذاری در ایران برداشته نخواهد شد. 

الکپروف گفت: طبق دیدار اخیری که با بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران، در جریان نشست اوپک در وین داشتم، به این نتیجه رسیدم که احتمالا این قانون سپتامبر یا اکتبر (شهریور- مهر- آبان) امسال تصویب می‌شود. بر اساس اطلاعاتی که دارم، توافقات اساسی در این خصوص انجام شده است و فقط جزئیات کوچکی مانده است، اما همیشه مشکلات در همین جزئیات پیش می‌آید. 

الکپروف افزود: ما هم اکنون روی مطالعه درباره ایران کار می‌کنیم. اراضیی وجود دارد که برای ما جذاب است و توافقات اولیه‌ای انجام شده است. اما ایران هنوز هیچ قانونی ندارد که به سرمایه گذاران اجازه دهد در اراضی ایران سرمایه گذاری کنند. حدود سه سال است در این باره بحث می‌شود. ما امیدواریم این قانون تا پایان سال (میلادی) تصویب شود تا ما بتوانیم آن را ارزیابی کنیم و کار روی آن را شروع کنیم. این قانون برای سرمایه گذاران به منظور دسترسی به میادین نفتی ایران کلیدی است. 

قبل از اعمال تحریم‌های بین المللی، لوک اویل از بازیگران کلیدی در ایران بود. این شرکت بر خلاف دیگر شرکت‌های نفتی کلیدی مثل توتال، که فورا با ایران برای خرید نفت از ایران قرار داد بستند، هنوز به بازار ایران برنگشته است. 

الکپروف گفت ما دو یادداشت درباره حوزه‌های مورد علاقه‌ای که سرگرم تجزیه و تحلیل آن هستیم، امضا کرده‌ایم. البته فعلا کار ما در حد تجزیه و تحلیل داده هاست. شکی نیست ما علاقمندیم دوباره به پروژه «اناران» بازگردیم. ما قبلا با شرکت استاتویل در این پروژه همکاری داشتیم. 

وی افزود ما هنوز شرایط را برای سرمایه گذاری مناسب نمی‌بینیم. شرایط قبلی بیع متقابل امروز دیگر قابل قبول نیست؛ زیرا این شرایط نمی‌تواند سرمایه گذاران را راضی کند و به آن‌ها اجازه نمی‌دهد ریسک قابل قبول را که همیشه در قراردادهای مشارکت تولید یا پروژه‌های مشترک وجود دارد، بپذیرند. 

رئیس شرکت نفتی لوک اویل همچنین گفت ما امروز به فکر پروژه‌های اکتشاف و پروژه‌هایی هستیم که نیاز به بازپروری دارد، یعنی پروژه‌هایی که راه افتاده‌اند اما به سطح تولید مورد نظر نرسیده‌اند. ما می‌توانیم همین امروز سرمایه گذاری را انجام دهیم و تولید این پروژه‌ها را افزایش دهیم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار