پاتوق‌های «افطار تا سحر» برای تهرانگردی

شب‌های ماه رمضان فرصت خوبی برای شب‌نشینی و برگزاری «جشن رمضان»ها هستند. در این گزارش چند نمونه از پاتوق‌های شب‌های ماه رمضان را به شما معرفی می‌کنیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، روزهای گرم و بلند ماه رمضان از دلایل خانه‌نشین شدن بسیاری از روزه‌داران شده و برای همین شاید بهتر باشد فرصت گعده‌های دوستانه و گردشهای خانوادگی را به بعد از افطار و به اصطلاح به «افطار تا سحر» موکول کرد. بسیاری از کشورهای مسلمان برای شب‌های رمضانی، پاتوق‌هایی برای خانواده‌ها در نظر می‌گیرند تا خستگی روزه‌های طولانی‌مدت، از تنشان بیرون بیاید. در کشور ما هم در چند سال اخیر شرایطی برای «جشن رمضان» در نظر گرفته شده است؛ هر چند که این برنامه‌ها می‌توانند گسترده‌تر، با برنامه‌ریزی بیشتر و جذابیت بالاتر برگزار شوند. در این گزارش چند پاتوق رمضانی پایتخت را به شما معرفی می‌کنیم.

برج میلاد

اگر به دنبال محیطی خانوادگی و پر نشاط برای افطار تا سحر خود هستید، برج میلاد می‌تواند انتخاب خوبی باشد. در برج میلاد علاوه بر برپایی غرفه‌های مختلف سوغاتی استان‌های کشور، می‌توانید در ویژه برنامه «دعوت» که به مناسبت شب‌های ماه مبارک اجرا می‌شود، شرکت کنید. در این برنامه می‌توانید از موسیقی زنده و تئاتر مذهبی لذت ببرید.


باغ موزه قصر

باغ موزه قصر هم امسال با برگزاری «جشن رمضان» در طول شبهای ماه مبارک رمضان با ۱۲۰غرفه، میزبان روزه داران است. در حاشیه برگزاری جشن رمضان، ۱۲۰غرفه از تولیدات و محصولات کارآفرینان سراسر کشور عرضه و به فروش می‌رسد تا از نزدیک با این کارآفرینان آشنا شوید.


باغ موزه دفاع مقدس

باغ‌موزه دفاع مقدس هم با نمایش «فصل وصل» به استقبال رمضان رفته و هر شب به‌جز شب های قدر از ساعت ۲۱ تا ۲۳ در باغ موزه دفاع مقدس به روی صحنه می‌رود. این تئاتر با تئاترهای کلاسیک که در سالنهای نمایش می‌بینید، متفاوت است و در ان می‌توانید از انفجار بزرگ تا یک دریای بزرگ را ببینید. برپایی بازارچه رمضان و اجرای نورنما (فیلم سه بعدی) بر روی دیوار مسجد جامع خرمشهر موزه دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این باغ‌موزه است.

سینماها

سینماها هم در ایام ماه مبارک، سانس نیمه‌شب خود را راه‌اندازی کرده‌اند. اگر از علاقه‌مندان سینما و فیلم هستید، می‌توانید در این شب‌ها به سینماها مراجعه کنید و فیلم مورد علاقه خود را تماشا کنید.


تئاتر خیابانی

دفتر تئاتر خیابانی هم امسال برای ماه رمضان برنامه ویژه‌ای دارد. شما می‌توانید هر شب بعد از افطار حول و حوش ساعت ۲۱:۳۰ با حضور پیدا کردن در محوطه تئاتر شهر، یک تئاتر خیابانی تماشا کنید. این نمایش متناسب با حال و هوای ماه رمضان و درباره شهدای غواص است.


کهف الشهدا

اگر به دنبال مراسمی معنوی در کنار شهدای گمنام هستید، احتمالا کهف‌الشهدا بهترین گزینه است. در کهف‌الشهدا می‌توانید نماز مغرب و عشا و صبح خود را به جماعت بخوانید و در ایستگاه‌های صلواتی با چای و خرما افطار کنید. مراسم اصلی از ساعت ۱۰:۳۰ شب با جزخوانی قرآن آغاز می‌شود و سپس برنامه سخنرانی برگزار می‌شود. در طول ماه مبارک رمضان، حجج اسلام ادیب یزدی، سعیدیان و زائری و رجبی دوانی سخنرانی خواهند کرد. پس از سخنرانی نیز حجت الاسلام کرمی نیا مناجات خوانی خواهند کرد. در کنار این برنامه‌ها، غرفه‌هایی برای آشنایی مردم با شهدا برپا شده است.
منبع: مهر
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار