اجرای برنامه عملیاتی مقابله با تاثیر اقلیم برنیروی کار

رییس اداره خدمات بهداشت حرفه ای و مشاغل خاص وزارت بهداشت گفت: با توجه به تغییر اقلیم، استرس های حرارتی شاغلان بررسی می شود.

رضا عزتیان رییس اداره خدمات بهداشت حرفه ای و مشاغل خاص وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اکنون برنامه عملیاتی مقابله با تاثیرات تغییرات اقلیم بر نیروی کار در دست بررسی است و امیدواریم مرحله اول آموزش ها در سال جاری انجام شود.

وی توضیح داد: با توجه به تغییرات اقلیم یا گرم شدن هوا ،شاغلان به ویژه آنهایی که در محیط باز کار می کنند ،با استرس های حرارتی مواجه  می شوند. این موضوع در طی پنج سال آینده تشدید می شود.

عزتیان با اشاره به اهمیت برنامه ریزی در این حوزه گفت: در مواقع ضروری به برنامه ای برای مداخله در این زمینه نیاز داریم تا با دستورالعمل های مربوط، سطح این استرس ها به حداقل برسد.

رییس اداره خدمات بهداشت حرفه ای و مشاغل خاص وزارت بهداشت اظهار داشت: تنظیم این برنامه عملیاتی نیازمند شناساسیی افراد در معرض خطر، میزان استرس، نوع مواجهه با استرس حرارتی و محیط جغرافیایی است.

وی یادآور شد: از طرفی باید اتصالاتمان در سازمان های مختلف همچون اورژانس، صنایع و محیط زیست را قوی کنیم تا بر اساس آن در مواقع ضروری با مشکل مقابله کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار